باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

درست و نادرست

چند دقیقه پیش به یاد یک ویدئو افتادم که در آن یک خانم اظهار نظری می کرد که بچه ای که از زوجی که ازدواج مشروع نداشته اند به وجود می آید پاک است و نمی شود برچسب به آن چسباند و فرزند عشق است.

با خودم فکر کردم خوب من در جایگاهی نیستم که بخواهم درست و نادرست بودن چنین چیزی را تعیین کنم البته برای خودم می گویم به من ربطی ندارد اما قانون خوب داستانش متفاوت است.

بعد با خودم فکر کردم تبعیت زنان از مردان هم مثل همین موضوع است منتها زنان این قدر از ناحیه ی مردان ظلم دیده اند که خودشان دست به کار شده اند اما نمی دانیم در مجموع این کار درست است یا نادرست!

حکایت های سعدی را که می خوانی خیلی زیباست و جامعه ی گذشته را نشان می دهد وقتی زنی یا دختری با مردی که قدرت نسبت به او داشته است مظلوم واقع می شده است دختر به پیرمرد بزرگ تر یا قاضی مراجعه می کرده است و او هم مرد را نصیحت می کرده است این گونه مشکلات برطرف می شده است.

البته سعدی اعتقاد دارد زن باید مطیع مرد باشد هر چند که زن خودش حسابش را می رسیده است ولی نمی دانم چرا این حرف ها را برای بقیه ی مردان زده است خوب اگر  حرفایت جواب می داده است روی زن خودت هم باید جواب می داد پدر جان!

ولی الان در جامعه ی شهری دیگر نه کسی حرف پیر را قبول دارد نه نصیحت می شنود آدم ها خودمحور شده اند و نفع خودشان را می بینند قانون هم که زن ها حمایت نمی کند اصلا خود حاکمان ضد زنان هستند خوب در چنین شرایطی کدام آدم عاقلی کماکان دندان روی جگر می گذارد؟!

واقعا همه چیز خیلی پیچیده شده است به نظرم یک شورا نیاز داریم از نخبگان فکری جامعه چه مرد چه زن که یک سیستم جدید تبیین کنند وگرنه به فنا می رویم واقعا به جایی می رسیم که هیچ کس به هیچ کس رحم نمی کند و هر کس به فکر خودش است.

نظرات 2 + ارسال نظر
whyyyyyyy یکشنبه 25 دی 1401 ساعت 11:40 http://badkarma.blogsky.com

انیمیشن نان آور رو دیدی؟ درباره دختر افغانی است!

اولش رو دیدم اعصابم بهم ریخت بقیه ش رو نگاه نکردم!

تیلوتیلو سه‌شنبه 20 دی 1401 ساعت 10:30 https://meslehichkass.blogsky.com/

والا منم دانش اظهار نظر کردن در مورد چنین چیزی را ندارم
اما به بطن قضیه که با نگاه خودم فکر میکنم حس میکنم این قوانین شاید خشن هستند ولی در نهایت برای دفاع از زن و بنیان خانواده در نظر گرفته شدند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد