باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

دقت کردن روی متن

امروز بعد از مدت ها اومدم قرآن خوندم دو صفحه ترجمه بود ولی روی کلماتش دقت کردم همیشه روزنامه وار می خوندم اینم که یاد گرفتم این طوری بخونم انجیل باعثش شد اون رو هم سرسری می خوندم اما یه هفته شایدم بیشتر است فهمیدم باید با دقت هر جمله رو خوند!

درست هست که کتاب های مقدس خیلی جاها داستان تعریف می کنند و خوب فکر می کنی لازم نیست جزئیاتش رو بدونی اما الان فهمیدم اتفاقا باید با جزئیات بدونی!

و جالبیش اینجاست من از کتاب خوندن خسته شدم و هر رمانی رو باز می کنم هنوز نخونده حوصله ام سر می رود اما از کتاب های مقدس و شعر به آن حالت خسته نمی شوم و تازه عمیق تر و جزئی نگرتر هم شدم!

ما یک چیزهایی را از بچگی طور دیگری یاد گرفته بودیم منطق دنیای مدرن با منطق قرآن یا انجیل فرق دارد حتی این دو با هم در جزئیاتی فرق دارند و ما چه ساده می گفتیم همه ی دین ها اصولشون شبیه به هم هستند و در کلیت فرقی با هم ندارند اما همین جزئیاتی که به چشم نمی آید اگر خوب نگاه کنی کلی در همان کلیت باعث فرق می شود!

نظرات 1 + ارسال نظر
هانا دوشنبه 22 خرداد 1402 ساعت 21:13

یعنی واقعا هنوز هم ادم های باسوادی هستند که کتابی رو مقدس تلقی کنند؟
ما باید هم این بلاها سرمون بیاد

به نظر من چیزی که بدتره اونه که دنیا پر آدم هایی هست که یه متن رو درست نمی خونن و در موردش اظهارش نظر هم می کنند فاجعه اینه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد