باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

اگر مسئول حکومت عادل نباشد

اگر مسئول حکومت عادل نباشد جور و ظلم در آن منطقه ی تحت حاکمیت زیاد می شود فساد و فقر و خشونت و تباهی و نابودی گریبانگیر مردم می شود و دست آخر خود مسئول حکومت را نیز از پای در می آورد!

این ها را هر آدم عاقلی می داند و می فهمد پس چرا کسانی که مسئولیت حکومت ها را دارند از این نکته غافل می شوند؟! بله  همان طور که گفتم غافل می شوند یعنی به خواب می روند و در خیالات خود غوطه ور می شوند و چنین آدمی نمی تواند سعادت و خوشبختی برای خودش و مردم ایجاد کند چون گرفتار خشم و غضب و کینه است و چشمش کور است!

حال اگر چند تا از این مسئولان کور چشم و خواب در نقاط مختلف دنیا باشند چه باید کرد؟! چیزی که عنوان شده است این است خود مردم زیر این حکومت ها هم خواب و کور چشم هستند و برای همین گرفتار کسی مثل خودشان می شوند پس راه حل بیداری معنوی مردم است اگر مردم به بیداری معنوی برسند یا آن حاکمان به زیر کشیده می شوند یا خود حاکمان هم بیدار می شوند منتها مشکل اینجاست خود مردم هم نمی خواهند بیدار شوند و خودشان هم درگیر نفسانیت خود هستند!؟ در چنین شرایطی آن ها که بیدار هستند لازم است هر کاری کنند تا بقیه نیز بیدار شوند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد