باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

شهید حمیدرضا الداغی

آقای الداغی که یک دختر خانم رو از دست چند نفر جوان نجات داد و خودش توسط چاقو مجروح شد و بعد به شهادت رسید جوانمردی را نشان داد!

ایشان که ابتدا بسیجی عنوان شدند بعد توسط خانواده یشان بسیجی بودنشان تکذیب شد کاری بزرگ کرد از جان خودش گذشت!

فیلم آن اتفاق را دیدم متاسفانه یک نفر از پشت سر و یک نفر از جلو به ایشان چاقو می زنند و فرد جلویی چاقو را به قلب ایشان می زند و بعد از فرار آن دو نفر ایشان هنوز سر پا بود!؟

وقتی که به خانم ها توصیه شده است حجاب را رعایت کنند تا از گزند کسانی که در دلشان مریضیست دور نگه داشته شوند دقیقا همین وضعیت است اگر دختر خانم جوان روسری اش را نینداخته بود آن پسرهای جوان هم هوس او را نمی کردند!؟

حال یک نفر کشته شده و دو نفر قاتل شدند به خاطر این قضیه!؟ اگر آقای الداغی دخالت نمی کرد خود آن دختر خانم اتفاقی برایش می افتاد!؟ 

آخر چرا کاری انجام می دهید که خطر را جذب کنید وقتی حجاب داری چشم ها همه دنبالت هست وای به روزی که خود را نمایان کنی!؟ مگر پیشگیری بهتر از درمان نیست؟! حجاب هم یک راه پیشگیری از تعرض است!؟ 

در جامعه ی ما حجاب واجب است به خاطر حفاظت از خود چون امنیت نیست چرا مقاومت مدنی را سر این موضوع گذاشته اید؟! این فقط یک دهن کجی به نظام است آخرش هم همه چیز بدتر می شود!؟

آن دو جوان هم اصلا سنی نداشتند به گمانم زیر هجده سال بودند و کاری کردند که یا اعدامشان می کنند یا تا آخر عمر در زندان خواهند بود!؟ 

من هیچ وقت بهانه دست کسی نمی دهم که برایم مشکل ایجاد کند شما خود دانید اما پیشگیری بهتر از درمان است!؟

نظرات 3 + ارسال نظر
سوسن دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 ساعت 22:13 https://setareyekamnor.blogsky.com/

در پاسخ به no one
نه خدایی انصاف داشته باشید . چرا خانم های متجدد باید آزاد باشن و هر جور دلشون خواست بیان بیرون ولی آقایون متجدد حق ندارند هر جور دلشون خواست رفتار کنن.
قبول کنید اگه برای آزادی حدی نذاریم جامعه مون حرج و مرج می شه.
جامعه یه حد تحملی داره. بعد از چند حادثه مشابه برای مردهای با غیرتی مثل الداغی یه بی تفاوتی عمیقی تو جامعه شکل می گیره. من مرد با غیرت چرا باید خودم را فدا کنم که جناب عالی بتونی بدون پوشش و آزاد بچرخی. آزاد چرخیدی دل یه مرد جوون را بردی حالا هم ننیجه اش را بچش.
معلم های پرورشی بد من و شما را می خواستن ؟ دشمن ما بودن. که هیچ کی نباید حرف های معلم پرکرشی را تکرار کنه.
من تو تعجب می کنم که حرفای صدای آمریکا را تکرار می کنی که ذره ای برای استقلال و شرف ایران و ایرانی ارزش قائل نیستن. چرا حرفهای دشمن را تکرار می کنی؟؟

بله ممنون
چه پاسخ کاملی

آقای رعد شنبه 16 اردیبهشت 1402 ساعت 15:50 https://iammrthunder.blogsky.com/

سلام
کامنت no one رو خواندم، متاسفانه همه ی ما درگیر یک سیستم آموزشی بسیار غلط هستیم که مهم ترین چیز، یعنی نحوه ی زندگی کردن و تعامل به عنوان یک موجود اجتماعی رو اصلاً آموزش نمی بینیم. در این کامنت لحن خشونت آمیز و حداقل 3 توهین آشکار است ... و این خوب نیست
آدم تا جایی که میتواند باید ویژگی (عدم تحمل نظر مخالف) کسانی که دوست ندارد و نمی پسندد رو از خودش دور کند؛ اینطوری که شما دقیقاً شبیه کسانی هستید که دوست ندارید!

دیگه متاسفانه این طور افراد زیادند

No one جمعه 15 اردیبهشت 1402 ساعت 12:02 http://dar daste eghdam

میتونم بگم خاک تو سر تفکر احمقانه و عصر حجریت بکنن.. من چرا باید بیام اینجا و مزخرفات یه بچه عقبمونده که حرفای معلم پرورشی رو قرقره میکنه رو بخونم

خوب نخون مگه من گفتم بیا
بعدم اینا واقعیت جامعه ی ایرانه
جامعه ای که همه از هم می دزدن و وجدان وجود نداره و همه به زن به شکل ابراز ارضای جنسی نگاه می کنند انگار شما تو این جامعه نیستی؟ تو فضایی؟
شما تو این جامعه همه پولاتو میگیری دستت به همه نشون میدی؟ اگه این کار رو می کنی احمقی! شما پولاتو می زاری تو گاوصندوق!؟ زنی هم که ارزش خودشو بدونه این قدر عزت نفس داشته باشه که گره نخورده باشه به تعریف دیگرون پوشش مناسب انتخاب می کنه!
شما که خیلی متجددی بگو ببینم راهکارش چیه که زن ها پوشش آزاد داشته باشند و مردها مزاحم نشند؟!
به خدا من از خدامه روسری و مانتو نپوشم آزاد برم تو خیابون سرم هوا بخوره باد بخوره به تنم اما کلی گرگ گرسنه تو این جامعه هست شما که مردی مزاحمت نمیشند ما نمی دونی چیا دیدیم!؟
یا باید هر زنی یه چاقو و اسپری فلفل داشته باشه که از خودش محافظت کنه در کشورهای خارجی هم اکثرا تو کیفشون از این لوازم دارند برای دفاع برو دو تا رمان بخون فیلم ببین از چند نفر که خارج زندگی می کنند بپرس
فکر می کنی چرا زن های خارجی لباس ساده می پوشند چون فهمیدن ساده باشند مزاحم کمتری دارند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد