باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

احساس حقارت

حتما دیدید آدم هایی که بقیه رو تحقیر می کنند و اعتماد به نفسشون رو پایین می آورند و چشیدید دردی که این عمل اون ها دارد و ازش رنج بردید، این آدم ها چند دسته اند:

یکی اینکه خودشون قبلا تحقیر شدند با تحقیر دیگران احساس می کنند حالشون خوب میشه!

یکی دیگه اینکه فکر می کنند این جوری می تونند کنترلتون کنند خیلی احمقانه است البته!

یکی دیگه این که در عمق وجودشون احساس می کنند از شما پایین تر هستند و شما رو تحقیر می کنند تا خودشون بالاتر قرار بگیرند!

شاید مدل های دیگه ای هم باشه که من نمی دونم اما به هر حال لازم هست برای این آدم ها تاسف خورد چون خیلی حقیرند و البته کم و بیش احمق هم هستند فقط هم یه چاره داره ارتباطتون رو باهاشون قطع کنید اگر نمیشه هم مجبوریم بپذیریم و تحمل کنیم به قول حافظ:

وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم / که در طریقت ما کافریست رنجیدن

البته این بیت برای ملامت و سرزنش هست اما تحقیرم همون طوره، منیتمون رو آب می کنه، بعدم به قول یه دوستی این جور مواقع باید یه گوشت در باشه یه گوشت دروازه اصلا چرا به این حرفا اهمیت باید داد؟! اتفاقا هر چی حساس تر باشی اون طرف بیشتر این کار رو انجام میده پس رله باش! 

اعتماد به نفس و عزت نفس هم یه چیز درونی هست دست خود آدمه تا خودت نخوای دیگران نمی تونن روش اثر بگذارند!


این بود تجربیات من!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد