باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

فقر

بی بی سی فارسی داشت محله های افغان ها تو پاکستان رو نشون میداد خیلی وحشتناک بود بعد میگفت چقدر بزهکاری توسط این افراد صورت می گیره اونم خیلی وحشتناکه!؟

واقعا اختلاف طبقاتی تو دنیا موج می زنه و منطقه ی ما هم که خیلی وضع خرابه!

من وقتی این صحنه ها رو می بینم با خودم میگم اصلا نمی تونم این جوری زندگی کنم، می میرم!؟

و اینکه از خودم هم بدم میاد چون که من در نعمت بودم و کم کسری نداشتم اما اون ها در تنگنا هستند و حتی ملزومات اولیه ی زندگی رو هم ندارند!؟

بگذریم که من الان چند ساله مریضم و از بچگی سختی های دیگه ای رو کشیدم و آخم نگفتم و شاید اون ها نعمت هایی دارند که من ندارم اما من کسانی رو دیدم که شرایط سختی های منم داشتند و فقر هم داشتند!؟

و متاسفانه با نگاه مادی جامعه دارد به این افراد احترام هم گذاشته نمیشه و مثل انسان باهاشون رفتار نمیشه و خوب اینکه بزهکار بشند یا معتاد بشند خیلی طبیعی هست!؟

هیچکسم فکر نمی کنه که این بچه ای که در فقر بزرگ میشه و همه ش کتک می خوره بعد بزهکار بشه یا معتاد بشه بارش بر کل جامعه است هم احتمال داره خطر برای کسی درست کنه که خودش هزینه است و هم سالم کردنش کلی هزینه برای اجتماع داره!؟

اگر دلتون برای این افراد نمی سوزه لااقل فکر هزینه هایی باشید که دولت مجبوره بکنه البته در منطقه ی ما دولت ها خودشون رو راحت می کنند هیچ هزینه ای نمی کنند آخرشم طرف رو اعدام می کنند!؟

نظرات 5 + ارسال نظر
محیا پنج‌شنبه 6 مهر 1402 ساعت 21:34

اره بابا خاک تو سرشون

خوب دیگه

محیا پنج‌شنبه 6 مهر 1402 ساعت 20:48

برای همین میگم تنها چیزی این ولادت فقیرانه رو توجیه میکنه کارمای زندگی قبلیشون باشه...
ولی من چندتا خانواده فقیر میشناسم تلاش ندارند. باور کن کار کنی بلاخره به جایی میرسه. فقیر گاهی ناشی از مغز اقتصادی نداشتنه. ولنگار بودنه.
باور کن من میتونم الان کار نکنم. کمتر کار کنم. اما مث چی کار میکنم برای ی زندگی بهتر.
من ی فامیل داشتم خدماتی بود اینقدر کار کرد چند شیفت با انتخاب های درست الان تو بالا شهر خونه داره حیف عمرش به دنیا نبود اما بچه هاش و زنش کار نمیکنن به همون حقوقش وابسته ان. همش هم ناله بی پولی میکنن. خوب ترشی درست کن بفروش خیلی ها از همین راه درامد دارن. اخه ترشی های عالی درست میکنه درست کنه اولین خریدارش منم.
مشتری هم براش پیدا میکنم. دخترش نشسته داره درس میخونه انگار تو ارشد گرفتن پوله حرف منم مغز اقتصادم گوش نمیدهپدرشون حرف پدرمو گوش داد این خونه و ماشین رو براشون گذاشت

آره قبول دارم ایراد از خودشونم هست ولی یه عده رو از عمد عقب نگه می دارند این رو هم قبول داری که؟

سمیرا پنج‌شنبه 6 مهر 1402 ساعت 18:46

آره میدونم چی میگی درسته، آدم توی سختی رشد میکنه و تلنگر میخوره ولی اینکه فکر کنیم زندگی رو بر خودمون حرام کنیم، اشتباهه. ما به شادی هم نیاز داریم دوستم، باید جون داشته باشیم

مرسی ازت به فکرمی دوست خوبم
من یه اخلاقای خاصی دارم یعنی یه چیزایی برام ارزشه رفته تو مخم
سعی می کنم از قالب ذهن بیام بیرون
خودمو بدبخت کردم با این ذهنم

سمیرا پنج‌شنبه 6 مهر 1402 ساعت 18:28

من متوجه شدم ما نمیذاریم یه آب خوش از گلومون پایین بره، هی میگیم این بدبخت تر و مشکل دارتر از ماست و عذاب وجدان می گیریم اگه نعمتی رو هم داریم. من میگم همه نعمات و بلایا سراغشون میاد، وقتی بلا اومد صبور باشیم و نگیم بقیه خوشن ما بدبختیم، وقتیم خوشی اومد شاکر باشیم و قدرشو بدونیم و ازش استفاده کنیم حرفایی که در مورد فقر و تبعاتش زدی کاملا درسته، ولی چه کار میشه کرد؟ فعلا که اینها فقط به فکر بقای خودشون هستن، دلسوز ملت نیستن متأسفانه، ان شاءالله وضع اینجور نمی مونه، بلاخره بعد اینهمه سختی، فرجی هم میشه

زندگی بر من حرامه وقتی هیچ کاری از دستم برنمیاد!؟
من بقیه رو از خودم خوشبخت تر نمی دونم، بدبختی هام هم با اینکه ازشون خسته شدم نعمت می دونم همین درد و رنجا منو پخته کرد اتفاقا زندگی بدون درد و رنج نمی چسبه بهم!

گیل‌پیشی پنج‌شنبه 6 مهر 1402 ساعت 18:25 http://Www.temmuz.blogsky.com

جمله آخر واقعا حقیقته. درد بزرگیه. یاد داستان چارلی‌چاپلین افتادم، دزدی می‌کرد که بیافته زندان، چون جای خواب نداشت.
واقعا کی پاسخ زندگی‌های تباه شده رو میده

کی میده!؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد