باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

هواداران محیط زیست کجان؟

حتما دیدید عید نوروز که میشه میگن " سبزه سبز نکنید دونه ها حروم میشند بعد از بین میرن"، " ماهی قرمز نگیرین بعد می میره" و از این حرفا البته من هم موافق اسرافی که تو عید نوروز صورت می گیره نیستم هر چیزی اندازه ش ولی تو کریسمس درخت کاج رو قطع رو می کنند و تزیین می کنند خوب برای محیط زیست بیشتر ضرر داره درخت به اون بزرگی قطع بشه جالبه که هیچکس چیزی هم نمیگه! از تمام درخت های کاج کریسمس حلالیت می خوام واسه خوشی و زیبایی به کام مرگ میرید! نمیشه یه درخت تو زمین رو تزیین کنید یا کوچکترش رو با گلدون ببرید تو خونه و تزیین کنید؟ من نوجوون بودم عاشق کاج نوئل بودم یکی گرفته بودیم تو گلدون بود رشد نمی کرد چون جاش کوچیک بود اما زنده بود نگاش می کردم کیف می کردم گاهی شاخ و برگ جدید می داد و آخرشم بعد از چند سال خشک شد!

نظرات 4 + ارسال نظر
Pariiish پنج‌شنبه 7 دی 1402 ساعت 02:07 http://magicgirl.blogsky.com

راستم میگیا...یاد اون قسمت از سریال فرندز افتادم که فیبی میگفت چرا درختایی که دارن خشک میشن تزیین نمیکنین و نگران شون بود.
آدما همینن همیشه خودخواهن.حتی اگه یه دلخوشی کوچیکشون به قیمت از دست رفتن یه درخت یا ماهی یا... باشه

ای بابا از دست این آدما، خوبیش اینه که حیات خودش رو تجدید و تکثیر می کنه البته اگر آدما منقرضش نکنن

یه خانم چهارشنبه 6 دی 1402 ساعت 21:42

سلام
راست می گید .جوانه زدن بذرها هیلژ اسراف محسوب نمیشه .چون چند سالی هست که از جوانه هایرای خورام مرغ و خروس و یا گاو گوسفندها استفاده میشه .
در مورد درخت کاجتون که خسک شد اولا کاج رشد بسیار کمی داره نسبت به سایر درختها و علت خشکی اس این بوده شاید چون دیکه حای ریسه اش در گلدن تنگ شده بود یا نیاز به خاک تازه داشته

سلام بانو
درست میگید آره ما باید درخت کاجمون رو از گلدون می کاشتیم تو باغچه اما جا نداشتیم حیوونی موند چند سال تو گلدون بعدم خشک شد پسر خوبی بود

سمیرا چهارشنبه 6 دی 1402 ساعت 17:01

یکم سرم شلوغ بود، من به این راحتیا قهر نمیکنم عزیزم، تو که ماشاالله دخمل گلی هستی، چرا قهر کنم

چه خوووب

سمیرا چهارشنبه 6 دی 1402 ساعت 16:52

درست میگی، بریدن درخت واسه چند روز خیلی کار جالبی نیست. البته طرفداران محیط زیست میگن. ولی ضرر کارخونه ها و دنیای سرمایه داری به نظر بیشتره.

آره خوب این قدر درخت قطع میشه واسه چوبش و چیزای دیگه ش که نگو درخت کریسمس به چشم نمیاد
از صبح کجا بودی فکر کردم یه چیزی گفتم ناراحت شدی باهام قهر کردی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد