باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

موسیقی جدید

امروز رفتم روی وب سایت بیپ تونز، یه آلبوم جدید از رضا یزدانی پیش فروش کرده بود با اشعار حافظ، دموشو دیدم سازش گیتار الکترونیک بود و هنگ درام!

چند وقته موسیقی های جدید خیلی میاد اونم با اشعار شاعرهای کلاسیک، من گوشم به این جور آهنگا عادت نداره حوصله م سر میره ازشون، تازه عصبانیم میشم که چرا شعر شاعر بزرگ کلاسیک با این آهنگ خونده شده البته اینا ذائقه نسل جدیده و مارکت موسیقی ما هم هر چی مخاطب استقبال کنه همون رو پیش می گیره!

البته من از خیلی از آهنگ های کلاسیک فارسی هم حوصله م سر میره مثلا یه آهنگ می زارن میگن ببین خواننده چه کرده!؟ ولی این قدر ریتمش کنده که حوصله م سر میره، اصلا هم از فوت و فن خوانندگی و موسیقی سر در نمیارم فکر می کردم سنم بالاتر بره علاقمند میشم اما فعلا که چپه شدم رفتم سراغ آهنگ های دمبلی دیمبویی، عاشق تیمپو شدم آهنگ های عربی هم که جان آخرشه واقعا خودمم باورم نمیشه یه همچین روحیه ای پیدا کردم بعد عمری کلاس گذاشتن گوش کردن آهنگ سنتی البته با ریتم تند و کلاسیک غربی و لایت رسیدم به اینجا!؟

خلاصه که خیلی خوبه که مردم و نسل جدید علاقمند به شعرهای کلاسیک فارسی شدند و عشقشونم می کشه با آهنگ های مدرن تلفیقش کنن اگر این شعرها چنین قابلیتی داره که از سبک سنتی دربیاد خیلی هم جالبه این ظرفیت شعر فارسی رو می رسونه، حیف که دیگه شاعر معاصر گردن کلفت نداریم امیدوارم ادبیات فارسی به وسیله ی جوانان احیا بشه و بازارش گرم بشه.

نظرات 1 + ارسال نظر
سمیرا دوشنبه 21 خرداد 1403 ساعت 17:11

آره جوونها ماشاالله خلاقیت های خوبی دارن، مثل تلفیق آهنگ هایده و ادل

آره عه من تلفیق آهنگ ادل و هایده رو نشنیدم برم پیداش کنم

بعد از شنیدن آهنگ: به قول مرحوم هایده وقتی که من عاشق میشم دنیا برام رنگ دیگه ست این آهنگ چی بود خیلی خلاقانه بود فقط من سرگیجه می گرفتم هی بین فارسی و انگلیسی شیفت می کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد