باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

روشنفکران

مدتی است روشنفکران سکوت را کنار گذاشته اند و شروع به اظهار نظر کردند البته این خیلی خوب است که نظرات مختلف را بیان می کنند و از میان این دیدگاه ها در آخر شاید مباحثی وارد جامعه شود.

اما مثل همیشه روشنفکران نظراتشان را صریح بیان نمی کنند نمی دانم محافظه کار هستند یا در ذهنیت خاصی دارند اما خوب اگر این گونه پیش برود به گرد پای جوانان در خیابان نمی رسند!؟

جوانان عجله دارند سریع تر انقلاب کنند شاید روشنفکران خبر از اینستاگرام ندارند که چقدر پست و استوری ها با موضوع اعتراضات و اعتصابات زیاد است!؟

من هم آن اوایل که با روشنفکران آشنایی پیدا کرده بودم از ادبیات آن ها استفاده می کردم اما بعد به این نتیجه رسیدم فایده ندارد ادبیا خودم را در پیش گرفتم که آن هم تند است دارم سعی می کنم ادبیاتی بیایم که کسی خشونت کلامی یا بی احترامی برداشت نکند چون قصدش را ندارم اما در عین حال واضح و صریح باشد.

البته این را بگویم که چند تا از نوشته هایم را در شرایط عصبانی  بودن نوشته ام و دقیقا قصدم توهین بوده است این روزها اخبار واقعا آدم را دیوانه می کند اما به جز آن چند نوشته، نوشته های دیگرم قصد پرخاش نداشتم.

این را هم بگویم آدم با تجربه هر اتفاقی بیفتد زود واکنش نشان نمی دهد سکوت می کند و صبر می کند ببیند چه اتفاقاتی می افتد بعد موضع می گیرد و اظهار نظر می کند و روند عقلانی پیش رفتن کندتر از روندهای دیگر است. این ها را می دانیم با این وجود خواهشمندیم که آنچه در ذهن دارند را شفاف تر بیان کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
میم ح میم دال یکشنبه 13 آذر 1401 ساعت 20:59 https://nashtiat.blogsky.com

مانند همه اقشار دیگر جامعه همه جور روشنفکر هم داریم. روشنفکر داریم برای مردم جان خود را میدهد و روشنفکر هم داریم که با سوء استفاده از زندگی مردم نان میخورد. مردم باید خود آگاهی و تجربه کافی را در برخورد با اقشار مختلف جامعه بدست بیاورند و بتوانند برای خود معیار تشخیص داشته باشند. اینکه کسی صراحتا عنوان نمیکند با دید خوشبینانه خب بدیهتا به برخی محدودیت ها مربوط میشود که مثلا تاجزاده شما ببینید برخی مسائل را مطرح کرد اکنون در زندان رنج میکشد. یا بیان برخی موارد توهین به مقدسات به حساب میاید. به هر حال عدم بیان صریح نوعی رفتار سیاستمدارانه هست و فراری از سیاست نیست. پس مجبوریم کلیت سیاست را قبول کنیم. در کل جمعبندی من این است که روشنفکری که صراحتا نظرش را بیان نمیکند لزوما آدم پستی نیست.

سلام
ممنونم از پاسختان بنده هم نگفتم روشنفکری که صریح حرف نمی زند آدم پستی هست فقط گفتم این گونه کار پیش نمی رود و حمایت مردمی چندانی نخواهند داشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد