باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

اخلاص و ریا

الان یه مطلبی رو اینستاگرام دیدم میگه

آنچه برای رضایت خدا انجام می دید اخلاص و آنچه برای رضای خلق انجام میدید ریاست

توضیح داده

اگر به دیگران خوبی می کنید و جفا می بینید و ناراحت می شید این ریاست و به خاطر خلق انجام دادید و خالص نبودید

واقعا عجیبه یعنی یعنی هی من خوبی کنم به کسی که قدر نمی دونه به خاطر خدا؟! آدم چقدر توان داره این کار رو بکنه؟!

تازه یه موقع خوبی می کنی و ملامتم می کنن! این دیگه نوبرشه!؟

ولی خوب اگه می خوای صوفی بشی باید این کارها رو بکنی تا حدی که بهت فشار نیاد!؟

من همیشه سعی کردم خوبی کنم و در دجله اندازم، ایزدم در بیابان بهم پس داده!

هنوزم کسی ازم چیزی بخواد دریغ نمی کنم اما دیگه خودم ازشون چیزی نمی خوام! خودم مگه چلاقم؟! خودم برای خودم انجام میدم؟!

آره دیگه از خدا می خواه اخلاص عمل!؟

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدجواد شنبه 17 دی 1401 ساعت 22:22 http://elec19.blogsky.com

منم اینطوری بودم
میگفتم به دیگران خوبی کن ، هر کاری میتونی براشون انجام بده ، گره از کارشون باز کن ، مخصوصا وقتی که دانشجو بودم ، ولی بعد از اینکه کارشون تموم میشد حتی جواب سلامم بزور میدادن یا دوستیشون فقط بخاطر این بود که منافعشون تامین بشه و ...
تا اینکه رفتم سربازی، تو سربازی تو قسمت هایی بودم که واقعا میتونستم به مردم کمک کنم ، باهاشون خوش رفتار و خوش برخورد باشم ، گره از کارشون باز کنم و شاید باورتون نشه ، تاثیر خوبش رو تو زندگیم حس میکردم ، هر جا میرفتم ، هر اداره ای میرفتم کارم درست در می اومد ، همیشه کارم درست در می وامد ، من بیشترش رو بخاطر خودم انجام میدادم ، یعنی از اینکه به دیگران کمک کنم احساس خوبی داشتم ، از اینکه با دیگران مهربان باشم و مشکل یکی رو برطرف کنم لذت میبردم و خیلی کم به یاد این بودم که اینکارو بخاطر خدا انجام میدم ، ولی واقعا تو زندگی همیشه کارم درست میومد که دلیلش رو همین میدونم

خیلی عالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد