باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

زندان

به نظرتون زندان چه شکلیه!؟ چقدر آدم می تونه توش تاب بیاره!؟ من که نمی تونم نه فقط چون سخته چون که من باید یه ساعاتی در روز تنها باشم و تو زندان نمیشه سلول ها چند نفرست!؟

به نظرتون سربازی چطوریه؟! البته بستگی داره کجا بیفتی ولی یکی از دایی های من لب مرز ایران و افغانستان افتاده بود تو دهه شصت خیلی روزای سختی رو گذرونده بود!؟ من که نمی تونم!؟ از زندان بدتره سربازی!؟

یه جا خوندم ارثیه آقایون برای این بیشتر از خانم هاست چون میرفتن برای جنگ حالا سوال پیش میاد مگه غنیمت جنگی بدست نمی آوردن ربطش به ارث چیه؟! 

اینکه می گن دو شاهد زن باشه تو دادگاه هم فکر کنم برای این هست که اغلب آقایون شناخت درستی از خانم ها ندارند برای این بوده که راست و دروغ حرف شاهدها رو بفهمند!؟ البته به نظر من!

اینا رو نوشتم صرفا واسه خالی کردن ذهن و اینکه بدونم دنبال کننده ها نظرشون چیه!؟ اگه حوصله و وقت داشتید ممنونم میشم برام بنویسید!

نظرات 3 + ارسال نظر
یک مرد شنبه 24 دی 1401 ساعت 18:11 http://Whiteshadow.blogsky.com

سربازی که بستگی داره کجا باشی و شرایطت چطور باشه.
زندان قطعا جای مزخرفی است.

در مورد احکام زن هم نظر خاصی ندارم

گیل‌پیشی شنبه 24 دی 1401 ساعت 16:59

خدا هیشکی رو اسیر زندان نکنه. هرچیزی اجبارش سخته.
بله، سربازی واقعا سخته. همیشه یکی از آرزوهام این بود که تو کشوری مثل سوئیس بودم که ارتش نداشته باشه! البته مطالعه نکردم شرایطش رو. ولی اگه اختیار انتخاب داشتم، یه فاکتور مهم بود برام‌ که کشوری باشم دور از درگیری و سربازی اجباری.
بله، شاید زنانی داشتن پیشرفته تر از وضعیت کنونی ما. قطعا اقتضائات خاص خودش رو داره. شمار زنان سرپرست خانوار یا مجرد هم رو به افزایشه و نیازمند تغییر قوانینه.

درسته

گیل‌پیشی شنبه 24 دی 1401 ساعت 16:35

واقعا نیاز به تنهایی خیلی مهمه. البته نیازی نیست که کسی اطرافت نباشه، کاری به کارت نداشته باشن.
در مورد ارث و شهادت، به نظرم دلیلش مردسالاری و ناعادلاتیه.
و اینکه چرا در اسلام اینجور هست. به نظرم وقتی اسلام در اون زمان نازل شد، اعراب در جاهلیت بودن و اسلام، قوانین رو تدریجی تغییر داد. مثلا برای جامعه‌ای که بی‌حد و حصر زن می گرفتن، یهو بگی فقط یه زن میتونی بگیری، باهات مقابله و انکارت میکنن. اومده محدودیت چهارتا گذاشته.
جوامع و زمان‌های بعدی هم باید به این روند تدریجی تغییر فرهنگ و قوانین دقت کنن، دیگه نگفتن که بری قوانین هزار سال پیش رو عینا تکرار کنی.

می دونید آدم چند هفته و چند ماه تو زندان بودن رو می تونه تحمل کنه اما چند سال رو نه نمیشه

واقعا خوب الان تو این هوا سربازا دارن کشیک میدن اگه اونا نباشن امنیت به خطر میفته برای سلامتیشون دعا کنیم زحمت می کشند!

ببینید اون زمان هم طبقات مختلف با هم فرق داشتن مگه حضرت خدیجه مال و تجارت نداشته؟ پس زن ها اون قدر هم محدود نبودن بعدم به قول شما اون زمان قبیله ای بوده جامعه تا دهه پیش هم بیشتر جامعه روستایی بودند اما الان شهری هستند و جامعه شهری اقتضائات خودش رو داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد