باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

زینت زنان

موضوع حجاب به چالشی در جامعه ای تبدیل شده است در قرآن  به پیامبر گفته شده است به زنان بگوید زینت های خود را از نامحرمان پنهان کنند تا از گزند مردان بیمار دل در امان باشند.

بحثی که به وجود می آید این است که آیا زینت، جواهراتیست که زنان از آن استفاده می کنند یا زینت های طبیعی بدن آن ها هم مورد اشاره است! بدن زن زیباست و خود زینت است و خوب به طور معمول زیبایی را پنهان می کنند چون گرانبهاست و به طور معمول نزد انسان هر چه دم دست تر باشد بی ارزش تر می شود.

متاسفانه امروزه می بینیم بعضی از خانم ها چادر به سر دارند اما آن چنان آرایشی دارند که بسیار تحریک کننده هستند و خوب این چگونه حجابیست معلوم نیست اتفاقا این گونه بیشتر جلوه می کنند!

متاسفانه اسلام من در آوردی امروزه ی ایران تمام معانی و مفاهیم را جا به جا کرده است و به طور معمول خود زن ها خود را از گزند حفظ می کنند اما چرا الان همه چیز برعکس شده است نمی دانم!؟

چرا با اینکه خانم ها خودشان می دانند برای حفظ سلامت خود لازم است پوشیده باشند برعکس طبق مد عمل می کنند!؟

نظرات 2 + ارسال نظر
گیل‌پیشی دوشنبه 10 بهمن 1401 ساعت 00:06

به نظرم حجاب یعنی عدم تمایل به خودنمایی برای مقاصد غیراخلاقی.
یه سخنرانی خارجی دیدم که میگفت گاهی آرایش حجابه! مثلا در محیطی که همه آرایش کردن، اونی که بیشتر تو چشمه، کسیه که خیلی متفاوت از بقیه و ساده‌ست.
به نظرم جو جامعه مشکل داره، ربطی به پوشش نداره. همون‌طور که تو خارج کسی به دیگری اصلا نگاه نمی‌کنه که چی پوشیده. روح قضاوت و زوم کردن به زندگی‌ها و چشم‌چرانی اگه تغییر کنه، همه چی اصلاح میشه.
پاک‌دامنی خیلی فراتر از پوشش هست. چه بسیار افرادی رو دیدیم که پوشش آنچنانی نداشتن اما پاک‌دامن بودن.

درسته احسنت

یک مرد یکشنبه 9 بهمن 1401 ساعت 23:31 http://Whiteshadow.blogsky.com

حجاب در ایران یه چیز عجیب و غریب است. به این شکل و اجباری نبوده است ولی شده است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد