باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

شعر بخونیم

من سالهاست که وقتی حالم بده شعر می خونم

شعر خوندن حال آدم رو عوض می کنه

از دنیای تیره و تاریک می بردت به دنیای شیرین و زیبا

واقعا شاعری هنر است و چه میراثی بهتر از شعر خوب

خوب البته هر کس با یه سبک و شاعری حالش خوب میشه

اما اگر می خواین از ناامیدی رها بشید شعر بخونید

چشماتون رو ببندید و یه صلوات بفرستید و کتاب شاعر رو باز کنید

آدم وقتی محزونه به جاهایی اون بالا بالاها وصله

اتفاقا وقتی همه چیز خوبه و دمت گردو می شکنه کاملا رو زمینی

یه نفر بهم گفت با کتاب های مقدس نباید فال بگیری بی حرمتیه

اما من بارها قرآن باز کردم 

اصلا بچه که بودم مادربزرگم یه قرآن داشت بالای هر صفحه نوشته بود بد یا خوب، مخصوص استخاره بود

البته به نظر من اشتباه بود

بعضی چیزا رو بد نوشته بود ولی معنای آیات رو که می خوندی چیز بدی توش نبود برعکسشم بود یعنی خوب نوشته بود اما معنی آیاتش چیزایی مثل جهنم و اینا بود

کلا فال نباید زیاد بگیری و بهش صد در صد اعتماد کنی چون که زیادیش آدم رو گمراه می کنه یا گیج می کنه

بهترین روش اینه که روزی چند صفحه از کتاب شعر رو بخونی یا کتاب مقدس رو

جالبیش اینه که بعضی روزا می بینی یه سوالی داشتی دقیقا سهم اون روزت جوابتو میده

اما اگه تنبلیتون میاد یا سرتون خیلی شلوغه کانال و پیج شعر عضو بشید اونم خوبه جواب میده

اینم بگم که فلسفه ی شاعرا برای زندگی سعادتمندانه است نه برای ثروتمند شدن یا موفق شدن 

شاعرا زندگی رو در بعد معنویش می بینن نه مادیش

البته که اکثرشون جنبه ی مادی رو هم در نظر می گیرن

زندگی سعادتمندانه بدون آسایش نیست اما یه حدی براش قائلند

خیلی زیاد شد از حوصله خارج میشه

بدرود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد