باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

شطرنج مردونه

امروز یه چیزی خوندم از یه شاعر عرب خیلی بامزه بود!

تا حالا دقت نکرده بودم تو بازی شطرنج مهره ی مونث نداریم!؟

واقعا شاعرا به چه چیزایی توجه می کنند!؟

برای همین همیشه دوستشون داشتم یه چیزایی رو طوری می گن که آدم کیف می کنه!

حتما عربیش خیلی قشنگ تره اما من فارسی شو می ذارم!



اگر در شطرنج،
یڪ مهره‌ے مونث وجود داشت،
بدون شڪ
پادشاہ از عشـق ،جان می‌باخت!
ڪسے نمی‌داند چرا ،،
در شطرنج ملڪه‌اے نیست..
و فقط یڪ پادشاہ وجود دارد؟!
شاید براے این ڪہ ،،،
زن شایستہ نیست بازیچہ قرار گیرد.
نزار قبانی



بعد نوشت:

اینم ببینید:


من چیزی از عشق مان
به کسی نگفته‌ام!
آنها تو را هنگامی که
در اشک های چشمم
تن می‌شسته ای دیده اند


نزار قبانی

نظرات 2 + ارسال نظر
monparnass شنبه 19 فروردین 1402 ساعت 19:04 http://monparnass.blogsky.com

" وا!؟ پس اینجا هم زنا رو سانسور کردند"
من اصلا به این مساله فکر نکرده بودم
عجیبه !!!!
ممکنه علتش همین باشه ؟
جل الخالق !!!

monparnass شنبه 19 فروردین 1402 ساعت 17:56 http://monparnass.blogsky.com

"تا حالا دقت نکرده بودم تو بازی شطرنج مهره مونث نداریم!؟ "
کی اینو گفته ؟!!!
وقتی این نوشته ات رو دیدم رفتم اسامی مهره های شطرنج در انگلیسی رو سرچ کردم
همون طور که حدس میزدم قوی ترین مهره که ما در فارسی اونو وزیر می نامیم و با Q نشونش میدن
در واقع Queen یا همون ملکه هست
این یه اشتباه در ترجمه هست .
پس اون شاعر عرب هم .... بله

وا!؟ پس اینجا هم زنا رو سانسور کردند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد