باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

فلسفه ی رواقی

کتابی پیدا کرده ام به نام فلسفه ی رواقی اثر ژان برن، بسیار شیرین و با علاقه به بیان این مکتب پرداخته است!

در کتاب نوشته است زنون، بنیان گذار فلسفه ی رواقی، تا 42 سالگی در خدمت استادها تعلیم حکمت می دیده است! بعد 42 ساله ی زمان یونان باستان یعتی 55 ساله ی الان!

من خیلی از خودم انتظار دارم واقعا کمالگرا هستم با وقتی که صرف مطالعه می کنم و وقتی که به فکر کردن می گذارم انتظار دارم به بینش برسم یا علم و حکمت را با تمام چم و خمش یاد بگیرم و بفهمم!

واقعا نمی شود من یک آدم متوسط هستم حالا شاید متوسط رو به بالا و نمی توانم از خودم انتظار نبوغ یا معجزه داشته باشم، باید بپذیرم که در مقابل دریای علم من یک لیوان هم بهره نبردم و تا آخر عمرم هم نمی توانم چیز فوق العاده ای را کسب کنم!

نظرات 3 + ارسال نظر
اسیه شنبه 9 اردیبهشت 1402 ساعت 08:58

"چیز فوق العاده ای را کسب کنم"
جمله تون ملموس نیست.چیز فوق العاده مثل چی؟
ولی همه یکروزی از یک جایی شروع کردن دیگه

متوجه منظورتون نمیشم منظورم اینه که سودای کسی شدن و کار بزرگ کردن رو دیگه ندارم

اسیه شنبه 9 اردیبهشت 1402 ساعت 08:56

زیست خردمندانه؟ دقیقا منظورش چیه؟ لطفا کمی شفافش کنین.من به این کتاب‌ها دسترسی ندارم.رواقی گری!!!

خوب باید کتاب ها رو بخونید اینجا که نمیشه توضیح داد! کتاب ها pdf هاشون در تلگرام یا وب هست می تونید دانلود کنید

RA پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1402 ساعت 16:43

خیلی برایم جالب بود در زمانی که خودم به تازگی مطالعه فلسفه رواقی رو شروع کردم و به تازگی هم با وبلاگ شما آشنا شدم، مطلبی درباره رواقی منتشر کردید؛ کتابی که ذکر کردید نخواندم اما
برای آشنایی با فلسفه رواقی این کتاب ها رو هم نگاه کنید:
1. رواقی گری، فلسفه زیستن خردمندانه : جونالس سالزگبر
2. فلسفه ای برای زندگی + راهنمای عملی رواقی زیستن : ویلیام اروین
3. تاملات : مارکوس آئورلیوس
بنده در حال مطالعه شماره 1 هستم، و خیلی برایم جذاب و شگفت انگیز است
امیدوارم فرصت کنم بقیه رو هم بخوانم

شما خودتان کتاب رواقی گری را پیشنهاد کردید فراموش کردید
من از شما ممنونم که با علاقه و تشریح کامنت می گذارید و روحیه بخش هستید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد