باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

معنویت و خطراتش

تا الان دو نفر را دیدم که یک نفر به اسم عرفان بهشان گفته یک اعمالی انجام دهند و این دو نفر دچار بیماری شدند!

و همجنین طبق تحقیقاتی که کردم ذکر اگر متناسب با ظرفیت افراد تعیین نشود می تواند موجب بیماری یا فقر شود!

چله نشستن اگر زیر نظر یک استاد وارد نباشد می تواند منجر به بیماری اعصاب و روان یا حتی خودکشی شود!

این ها گفتم که اولا قبل هر چیز دنبال یک استاد باشید دوما هر کسی را به عنوان استاد قبول نکنید فردی که استاد این کار است صاحبدل است و فرد صاحبدل روشن ضمیر است و در اوضاع و احوال کنونی جهان این افراد خودشان را از عموم مردم مخفی می کنند بنابراین به هر کسی اعتماد نکنید به خصوص آن هایی که دوست دارند برای خود گروه و دم و دستگاهی درست کنند این طور افراد بیشتر به نظر می آید دنبال معروفیت باشند!

البته می شود ریسک کرد اما خوب معمولا شیطان نمی گذارد به این راحتی ها کسی وارد حرم الهی شود به قول حافظ:

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز

دست غیب آمد و بر سینه ی نامحرم زد

چیزی که من فهمیدم اولین کاری که باید بکنیم عبادت از سر عادت را کنار بگذاریم و به قول حضرت عیسی با تمام دل خداوند را محبت کنیم!

همان ذکرهای حضرت فاطمه و صد تا لا اله الا الله و آیت الکرسی و چهار قل را بخوانیم نمازمان با تمام توجه و دل باشد کم کم درست می شویم!

نظرات 3 + ارسال نظر
گیل‌پیشی سه‌شنبه 9 خرداد 1402 ساعت 14:06

موافقم، سختی‌ها روح رو صیقل میده.
ولی سمیرا جون همین زندگی عادی رو عاقبت بخیر بشیم، شاهکار کردیم.

فاضله سه‌شنبه 9 خرداد 1402 ساعت 11:49 http://1000-va2harf.blogsky.com

سلام خوبی؟

سلام خوبم مرسی

گیل‌پیشی سه‌شنبه 9 خرداد 1402 ساعت 11:41

به نظرم نیازی به استاد و عرفان و هیچ چیزی نیست.
خدا در قلب همه هست. عبادت خالصانه و داشتن انسانیت کافیه. خدا از هر کس به قدر توانش انتظار داره.

می دونی من فکر می کنم اگر هم دچار این جور بیماری ها بشی مثل هر سختی دیگه ای می مونه قدیم ها مردم راه میفتادن تو صحرا دنبال خدا و گرسنگی می کشیدند اما ما الان خیلی هامون در آسایش و رفاه هستیم باید یک جوری سختی بکشیم که نفسمون تزکیه پیدا کنه
درست میگی منم دیگه نمی خوام راهم رو سریع کنم یه چیزی خوندم می گفت شما می خوای از برکه رد بشی باید از روی سنگ ها رد بشی اگر بیای بخوای از روی یه سنگ بپری و عجله کنی سور می خوری و می افتی تو آب و خیس میشی خوب تقصیر خودت هست که صبر نکردی قدم به قدم بری جلو خواستی زود برسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد