باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

سو استفاده از محبت

اگر ما بدانیم شخصی مهربان و با محبت است و اگر بدی در حقش کنیم ما را می بخشد آنگاه بیاییم و از عمد در حقش بدی کنیم اسم این کار سو استفاده از محبت فرد است!

حال بعضی ها می گویند خدا مهربان است از سر تقصیرات ما می گذرد پس هر کار دوست داریم بکنیم آخرش توبه می کنیم و خدا می بخشد!

آیا می دانستید که خدا روی خودش غیرت دارد یعنی اگر محبتش شامل حال کسی شود و او از این محبت سو استفاده کند ممکن است خیلی شدید او را جزا دهد؟ البته شاید هم ببخشد بستگی به شخصیت و روحیه ی طرف و لطف و کرمی که خداوند به او دارد فرق می کند!

پس به هوش باشید و گول این حرف ها را نخورید و در برابر خداوند سر به راه باشید که اگر سر به راه باشیم و طبق خواسته ی او عمل کنیم پاداشی عظیم داریم، به خرد، نیکی، نیک خویی، عشق و محبت و ... می رسیم!

نظرات 3 + ارسال نظر
سمیرا شنبه 23 دی 1402 ساعت 21:11

در هر صورت به امید توبه نشستن خیلی ریسک داره، از کجا معلوم که عمر کفاف توبه رو بده، بعد از اول گناه نکردن خیلی راحتتر از گناه کردن و توبه کردنه، بعدش هم اینکه توبه نصوح باشه و فرد برنگرده هم توفیقیه که برای همه پیش نمیاد، در کل به نظرم اونکه از اول کم خطاتره بهتر میتونه درجات بالا رو طی کنه، من اگه توبه کنم حتی اگه بهم حسنه بدن بازم یه جورایی میام تازه اول خط ولی فردی که خودش رو کنترل کرده و خطا نکرده، طی طریق کرده و بالاتر رفته، البته الله اعلم، حساب کتابش رو خدا در هر صورت دقیق انجام میده قطعا

درسته الله اعلم

گیل‌پیشی شنبه 23 دی 1402 ساعت 20:47 http://Www.temmuz.blogsky.com

درسته سمیرا جونم. خدا کمکمون کنه.

ان شاالله

سمیرا شنبه 23 دی 1402 ساعت 16:53

حتی اگه فرد هم بقشیده بشه، مسلما درجه فردی که از اول اطاعت خدا کرده، با فردی که گناه کرده و توبه کرده یکی نیست، البته باید مراقب بود که به خاطر طاعت و عبادت مغرور نشد که اونجوری درجه آدم عابد از فردی که با خلوص توبه کرده، پایین تر میفته

درست میگی عزیزم اما خدا میگه اگر بخواد کارهای خطا رو به کارهای حسنه تبدیل می کنه اینم هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد