باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

آیا می شود؟!

آیا می شود یک نفر کتاب قرآن را قبول نداشته باشد آنگاه قوانینی که بر اساس قرآن وضع شده است برای او اجرا شود؟ مثلا قانون ارث؟ آیا قانون ارث برای یک مسیحی یا یهودی یا یک خداناباوربا یک مسلمان یکیست؟!

آیا اگر برتری مردان به زنان در آخرت وجود ندارد و معیار برتری انسان ها بهم ایمان و تقوا است، این برتری مردان به زنان صرفا قانونیست نه ذاتی؟

آیا اگر معیار برتری انسان ها بهم ایمان و تقواست، یک مسیحی باایمان برتر از یک مسلمان کم ایمان است؟! و از آنجایی که میزان ایمان و تقوای هر کس نزد خداست نمی توان نتیجه گرفت هیچ انسانی نمی تواند در ظاهر از انسان دیگری برتری داشته باشد؟! و همه نزد قانون یکسان هستند؟!

آیا اگر به علمای یهودی از طرف پیامبر تذکر داده شده است که حرف خودتان را به جای آیات کتب آسمانی جا نزنید!؟ که اگر این کار را کنید تمام اعمالتان از بین می رود، این در مورد علمای اسلام که چنین کاری در دین اسلام می کنند صادق نیست؟!

نظرات 1 + ارسال نظر
جان دو سه‌شنبه 13 دی 1401 ساعت 21:44 https://johndoe.blogsky.com/

این بحث‌ها بحث‌های کتابی هست و چون روی کاغذ و ذهن هست خیلی پیچیده میشن و میشن یه جورایی شبیه سوالات شما که هر طرف مدعا یه تعصب خاصی روش داره و علما هم یا روایت می‌سازن به نفع خودشون یا روایت رو می چرخونن به نفع خودشون و یه جورایی پیدا می کنند
وقتی می خوندم ذهنم سمت این رفت چرا واقعا به خاطر خود انسانیت کاری نمی کنیم همش به خاطر این دین و اون دستور و فلان شخص هست ...

آیا انسانیت رو نمیشه چرخوند به سمتی که نفع گروهی باشه؟
و اینکه از اونجایی که برتری آدم ها به ایمان و تقواشون هست و نمیشه علم به ایمان و تقوای آدم ها پیدا کرد پس به جای ایمان و تقوا نمیشه انسانیت رو مبنای قانون قرار داد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد