باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

نوجوانی و عقل

راستش من خیلی ناراحت شدم از اینکه نوجوانی 13 ساله در فلسطین یا اسرائیل به یک کنیسه حمله کرده و عده ای از یهودیان را کشته و زخمی کرده است!؟

اینکه در این سن این قدر بالغی که چنین کاری از دستت بر می آید جای تشویق دارد اما اینکه در این سن این قدر از نظرات دیگر نابالغی که چنین کاری ازت سر می زند جای سرزنش دارد!

عقل چیز خوبیست که البته می گویند 40 سالگی به آدم می دهند یعنی من هم هنوز به آن نرسیده ام و خوب نمی شود تا 40 سالگی صبر کرد ضمن اینکه از تجربه ی همین اشتباهات است که انسان عقل بدست می آورد و اگر اشتباه نکنی آن عقل را نیز نخواهی داشت!؟

اما آدم وقتی می داند این قدر راهش لغزنده است و تاریک است چطور می تواند تصمیماتی خطرناک بگیرد؟! آیا در چنین شرایطی نباید محتاط بود؟! نباید قدم های کوچک برداشت؟! نباید حواس جمع بود که فریب ظواهر را نخوریم؟! هر کس آمد گفت من دانایم من حقم راحت که نمی شود حرفش را باور کرد!؟؟؟؟

واقعا متاسفم از اینکه هر روز خبری از کشتار آدم ها می شنویم و این طور که معلوم است خصومت ها روز به روز در حال بیشتر شدن است اما با خودتان فکر کنید آیا می ارزد من عمرم را پای خصومت و انتقام بگذارم یا بروم در گوشه ای و خودم را بشناسم؟! آن گونه خودم را از دست می دهم و آلوده می کنم این گونه خودم را پیدا می کنم و شکوفا می کنم!

نظرات 3 + ارسال نظر
گیل‌پیشی دوشنبه 10 بهمن 1401 ساعت 00:12

نویسنده متن رو نمیدونم کی هست اما سخنش زیباست:
اگه عشق بیشتری تو دنیا وجود داشت،
آدمای کمتری میمردن...!

مرحبا

یک مرد یکشنبه 9 بهمن 1401 ساعت 12:45 http://Whiteshadow.blogsky.com

جالب بود. خوشم آمد. نگاهت قشنگ بود

ممنونم

Hamed یکشنبه 9 بهمن 1401 ساعت 11:43 https://milkaan.blogsky.com/

به نظر من همیشه یک عده گول عده ای دیگر رو میخورن.میبینیم که همیشه کسانی که عامل انتحاری هستن سن کم دارن.چرا؟چون آدمی که سنش کم هست رو میشه گول زد و وسیله ی دست قرار داد ولی آدمی که سنش رفت بالا یا گول نمیخوره یا خیلی سخت میشه گولش زد.
یک عده رفتن زیر زمین قایم شدن و سال به سال هم بیرون نمیان از ترس جونشون بعد اینها رو میفرستن برای اینکه مردم بکشن.بعد همون کسانی که سال به سال از مخفیگاهشون بیرون نمیان دائم میگن که عاشق شهادت هستن و بهشت و...
اینها که این کارها رو میکنن بازیچه ی دست یک عده ای دیگه میشن که در دنیا از هر دو طیف زیاد داریم.متاسفانه این منطقه ی خاورمیانه چون مردمش کمتر از عقل بهره میگیرن و افسار دستشون رو دادن دست مذهبی هایی که باعث و بانی بسیاری از جنگ ها و فسادهای بزرگ بودن،حالا حالاها رویآرامش و صلح رو به چشم نخواهند دید.
این پسری هم که این کار رو کرده و چندین نفر رو کشته آخرش چی مثلاً؟
هم خودش کشته شد هم خانواده و ده ها نفر دیگه دور و برش رو بازداشت کردن.از اون طرف هم عده ای آدم کشته شدن که شاید هیچ گناهی نداشتن.اگر گناهی هم داشتن ما کسی نیستیم که بخوایم در مورد کسی دیگه قضاوت کنیم در جایی که اعتقاد به خدا داریم و میگیم قاضی خداست.
این کارها نتیجه ای جز بیشتر شدن دشمنی بین مردم و کشت و کشتار نداره.هر جنگی هم پیش بیاد سردمداران یا فرار میکنن یا جایی قایم میشن که دست کسی بهشون نرسه و تنها ما مردم بدبخت نابود میشیم.
تو دنیا مرفه ترین و بی دغدغه ترین و آرام ترین و کم فسادترین کشورها در شبه جزیره اسکاندیناوی هستن.جایی که کمترین اعتقاد به دین و خدا رو دارن.چرا؟
مشخصه.مبلغ بی دینی و بی مذهبی و بی خدایی نیستم ولی چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.

مرسی از توضیحاتتون آره دیگه تو سن کم اشتباه می کنی و گول حرفایی رو می خوری به اسم اعتقاد و ایدئولوژی بعد شاید به قیمت جونت تموم بشه اینکه به فلسطینی ها ظلم میشه جای شک نداره اما خوب با این عملیات ها فقط نفرت و ترس یهودی ها بیشتر میشه کاش دنیا بهتر بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد