باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

بلایای طبیعی این روزها

واقعا ناراحت کننده است خوی زلزله شده است و هوا برفیست! من نمی خواهم برای مسئولین نامه بنویسم چون که پرونده ی آن ها مشخص است اما انگار مردم خوی فدا شدند تا باز مردم ایران آگاه شوند!؟

تمام غرب برف آمده است و در لرستان و همدان هم انگار شرایط بد است و دولت نمی گذارد خارجی ها به کمک بیایند!

اما من می خواهم یک مقدار به خدا شکایت کنم، مردم غرب ایران و خوی تاوان چه را پس می دهند؟! من هیچ وقت نفهمیدم فلسفه ی بلایای طبیعی چیست؟! تر و خشک را با هم می سوزانند!؟

واقعیتش را بخواهید دیگر خبرها را دنبال نمی کنم چون حالم بد می شود و از این فکرها هم می کنم و پر از سوالات دیگر هم می شوم که جوابی برایشان نیست!؟

زندگی سخت است اما بی پناه ماندن زیر برف و دمای پایین بدون آب و غذا آخر ستم است! اینکه بگوییم این قهر خداست هم برای من قانع کننده نیست! چرا چنین قهری بر این مردم شده است؟! مگر چه کرده اند!؟

مصیبت گاهی امتحان است که مشخص شود چه کسانی در ایمان خود محکم هستند! باز این کمی بهتر است معمولا خداوند کسانی را که دوست دارد سخت بهشان می گیرد!

اما خوب جالبیش این است که مثلا این پدیده ی زلزله برای بخشی از مردم امتحان است و برای بخشی قهر است و البته برای مسئولین هم امتحان است که چه کار می کنند و برای ما مردم هم همین طور! 

کلا خیلی پیچیده تر از این حرفاست کار خدا!

آدم خودش را جای دیگران که در رجند بگذارد می فهمد که چه دردی می کشند! البته تا قسمتی! از تخیل تا واقعیت فاصله زیاد است!

نظرات 6 + ارسال نظر
میهمان سه‌شنبه 18 بهمن 1401 ساعت 01:15

با سلام.
چیزی که بنده در خبرها خوندم، یکی از مقامات ترکیه در صفحه شخصیش از آمادگی ترکیه برای کمک خبر داده و نوشته بود که ایرانیها قدردانی کردن و گفتن از پسش بر میان. این نوع پیشنهاد کمک کلا در مراودات بین کشورها مرسومه. دیروز ترکیه و سوریه هم زلزله اومد و متقابلا ایران هم آمادگی خودش رو برای کمک اعلام کرد.
نمیگم در خوی شرایط ایده آله، بالاخره سرمای هوا و آوار و مشکل گرمایش مهمه. اما انصافا چه نهادهای رسمی و نظامی و چه نیروهای داوطلب مردم رو تنها نگذاشتن. جاهایی که فضای مناسب مثل سوله بوده، چادرها رو داخل سوله برپا کردن تا از سرما محفوظتر باشن.

راحیل یکشنبه 16 بهمن 1401 ساعت 21:10

از نحوه ی جواب دادنت معلومه کی جوش اورده.خوش باش باتوهماتت.
خیلی خوبه که ادم انصاف داشته باشه وازاده باشه.دیگه مزاحمت نمیشم

من مگه چه جوری جواب دادم!؟
اومدی ناراحتی درست کنی!؟
شما دم از انصاف و آزادگی نزنید که پرونده تون رو زیر بغلمونه

راحیل یکشنبه 16 بهمن 1401 ساعت 14:36

برای اثبات حرف من کافیه فقط نیم ساعت تری خوی قدم بزنیم واگر امکانش نیست سرچ کنیم وفیلماروببینیم.تازه ایران ازخداشه که بخ ادازکسی کمک بگیره وقتی مفته میدونی تواین شرایط اقتصادی چقد براش کارسازه..تازه ایران باترکیه مشکل خاصی نداره.اون که امریکابود ایران کمک هاروقبول میکرد .اگر منطقی فکرکنیم متوجه میشیم که احتمال دروغ ترکیه بیشتره.ولی کمک های نیروهای جهادی وسپاه مستند وچیزیه که ملموسه وداره انجام میشه.مگر اینکه مخواییم ببینیم

باشه قبول جوش نیارید

راحیل شنبه 15 بهمن 1401 ساعت 21:28

غیر ازکمک های مردمی که دمشون گرم.سپاه ونیروهای جهادی به کمک هلا احمر رفتند تویه اشپزخانه فقط پنج هزار پرس غدا روزانه به مردم زلزله زده میدن.دودستگاه نانوایی سیار که روزانه ده هزار قرص نان به مردم میده.دوتاکمپ با تعداد زیاد تدارک دیده برای زلزله زده ها.خوبه که اینارو هم ببینیم.باکدوم مدرک میگین که ایران به کشورای خا جی اجازه ی کمک نمیده.

شما با کدوم مدرک این چیزا رو گفتید؟!
کمک هلال احمر ترکیه رو رد کرده ایران البته گفتن ترکیه دروغ گفته!؟ انگار ترکیه بیکاره بیاد دروغ بگه!؟ همه دنیا دروغگویند و گمراه!
https://www.aa.com.tr/fa/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/%D9%87%D9%84%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%84%D8%B2%D9%84%D9%87-%D8%B2%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%85/2802036#

HaaMed پنج‌شنبه 13 بهمن 1401 ساعت 21:31 http://www.milkaan.blogsky.com

فکرش رو بکن ما تو خونه نشستیم با بخاری و زیرمون هم فرش و شب هم میخوابیم تو رختخواب و سه وعده غذای گرم و دستشویی ترتمیز و...
اونها الان هیچ کدوم از اینها رو ندارن. واقعاً دلم به درد میاد تو این سرما چطور زندگی میکنن.
مسئولین هم مثل همیشه در خواب ناز. نه میبینن و نه میشنون.
خب خودت نمیتونی کمک کنی کشوری دیگه کمک کرد چرا قبول نکردی؟
تازه برای سرکوبشون هم نیروی ضد شورش بکار برده!!!

آره خیلی سخته تصورشم ترسناکه
مسئولین که دیگه کارشون تمومه

ای کاش یه کاری از دستم برمی اومد

گیل‌پیشی پنج‌شنبه 13 بهمن 1401 ساعت 19:38

خب از درک حکمت خیلی مسائل عاجزیم.
اما در مورد زلزله، زلزله که بلای طبیعی نیست. یه پدیده طبیعی هست. چرا برا ژاپن مسئله‌ی آنچنانی ایجاد نمی‌کنه و فقط واسه ما دردسر مداومه؟!
سرنوشتمون رو باید خودمون تغییر بدیم.

این هم حرفی بود مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد