باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

ما غربی شده ایم!

یک سری شواهد به ما نشان می دهد که ما غربی شده ایم و نسل های جوان تر بیشتر گرایشات غربی دارند مثلا همین که آهنگ برای آزادی شروین حاجی پور که سبکش بیشتر غربیست چنین بازتابی داشت و بین جوانان این قدر محبوب شد در صورتیکه خواننده های دیگر مثل مهدی یراحی هم چند آهنگ انقلابی و اعتراضی ساختند اما آن ها چندان محبوب نشد!

آمریکا خیلی قشنگ و نرم و بدون دردسر فرهنگش را به ما منتقل کرد جوری که خودمان تمایل بیشتری به این فرهنگ داریم تا فرهنگ خودمان!؟ کاری که اعراب و مغول و اسکندر نتوانستند بکنند!؟

البته من نشانه هایی می بینم که نوجوانان ایرانی هم در مراوداتی که با خارجی ها دارند یک چیزهایی را از فرهنگ ایران به آن ها منتقل کرده اند باید دید در این بد و بستان ها چه می شود!


جاوید ایران

نظرات 1 + ارسال نظر
گیل‌پیشی دوشنبه 17 بهمن 1401 ساعت 19:32

ایشالا خیره.
مرزها کم‌کم دارن از بین میرن.

ان شاالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد