باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

از آدم هایی که الگویمان هستند چه می دانیم؟

از آدم هایی که الگویمان هستند چه می دانیم؟ 

من از پیامبر اسلام حضرت محمد تقریبا هیچ نمی دانم کتاب سنن النبی را خواندم اما از شخصیت ایشان چیز زیادی درش نبود!

یک مدت مناقب مرتضوی را هم می خواندم اما جذبش نشدم در مورد حضرت علی بود، نهج البلاغه هم مطلب خاصی که در کتاب های دیگر نباشد نیز ندارد تا جایی که من خواندم!

در مورد حضرت فاطمه که هیچی نیست یک سری چرت و پرت فقط هست ایشان حتی مصحفی داشته اند که گور و گم شده است شاید هم از عمد ...

امام حسن که هیچ، از امام حسین هم بیشتر داستان سفر به کوفه و شهادت در کربلاست!

حضرت عیسی هم انجیل ها چند داستان ازشان گفتند اما چیز بیشتری نیست!

حضرت موسی هم تا جایی که من می دانم چند داستان بیشتر نیست!

حضرت ابراهیم هم که دیگر هیچی نیست جز داستان هایی!

حضرت مریم هم که گوشه نشین بوده است هیچی ازشان نمانده است!

یک سری نقل قول به این افراد نسبت داده شده است خوب است اما کافی نیست!

در کل نمی دانم وقتی هیچ چیز نمی دانم یا کم می دانم چگونه باید ازشان پیروی کنم یا رگ گردنم برایشان باد کند!؟

اگر بخواهیم به قرآن عمل کنیم نمی شود چون که خیلی چیزها تغییر کرده است باید دستورات قرآن را طبقه بندی کنیم کدام امروزیست کدام مربوط به گذشته است و البته می شود از روش قانون گذاری قرآن الگوبرداری کرد یعنی منطق و فلسفه اش را درآورد البته کوشش هایی شده است اما آنچنان موفق نبودند تا جایی که من مطالعه کردم!

خلاصه که یک انسان هایی الگویند اما به ما نمی گویند دقیقا چه کار کرده اند که الگویند؟! شاید بگویند سختی کشیده اند کارهای بزرگ کردند اما خیلی آدم های دیگر هم بوده اند که کارهای بزرگ کرده اند اما این گونه الگو نشدند و هنوز دعوای تاریخی سرشان نیست! یک چیز دیگری در میان است که من نمی دانم چیست!؟

نظرات 3 + ارسال نظر
آقای رعد دوشنبه 19 تیر 1402 ساعت 21:49 https://iammrthunder.blogsky.com/

با اصل مطلبی که گفتین موافقم
به نظر بنده هم برای شناساندن درست و قابل درک این بزرگان دین و بقیه انسان های خوب و شایسته، تلاش درستی نشده. یه سری تلاش های فردی که مسلما کامل نیست
باید کاربردی و عملی باشه به نظر من
مثلا اینکه بگن فلانی آدم بزرگی بود، کافی نیست این الگوها از حالت تئوری خارج بشن و با یه راه کاری بتونیم استفاده عملی کنیم

بله سپاسگزارم

محیا جمعه 16 تیر 1402 ساعت 19:31

چه اهل مطالعه ای اینقدر تحریف زیاده خس خواندن نیس

می دونم اما علاقمندم نه کتاب های مرسوم
باید شیوه ی تحقیق در تاریخ رو یاد بگیرم

میترا جمعه 16 تیر 1402 ساعت 16:24

یا مطالعه ات کافی نبوده . یا خودت نمیخوای بپذیری
مطالعه برای دین حتی یک ماه و دو ماه کافی نیست زمان زیاد تری باید بگذاری

شما زمان زیاد گذاشتید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد