باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

تربیت ناصحیح

به ما از اول گفتن به دیگران احترام بگذار اما یاد ندادن به خودت احترام بگذار!؟

به ما گفتن این کار رو انجام بده آبروت نره جلوی این و اون اما اگه کسی نباشه ازش خجالت بکشیم از درون خودمون خجالت نمی کشیم و کارامون رو انجام نمیدیم!؟

همیشه گفتن مراقب این باش مراقب اون باش اما از خودمون مراقبت کردن رو بهمون یاد ندادن!؟

مسئولیت های سنگین بقیه رو بهمون دادن و ازمون انتظار داشتن انجام بدیم اما مسئولیت زندگی خودمون رو بهمون یاد ندادن که اولویتمون باشه!؟

این قدر بد باهامون حرف زدند که از خودمون بدمون میاد، خودمون رو لایق نمی دونیم، حاضریم هر کاری بکنیم که صداهای بدی که تو ذهنمون بهمون سرکوفت میزنن رو نشنویم!؟

من خیلی ناراحتم از پس خودم نمی تونم بربیام و نمی تونم یه تصمیم قاطع بگیرم و طبقش عمل کنم، این باعث میشه بیشترم از خودم بدم بیاد، بگم تو به چه دردی می خوری!؟

عه چشمم افتاد به کشو این صحنه رو دیده بودم قبلا!؟ واقعا موندم این دژاووها چی می خواد بگه!؟

از این وضعم خسته شدم اما نه اون قدر که بهم فشار بیاد و یه تکونی به خودم بدم، کج دار و مریض ادامه میدم اما این اسمش زندگی نیست!؟

نظرات 3 + ارسال نظر
محیا شنبه 11 شهریور 1402 ساعت 21:25

میفهمم چی میگی اینکه یادته میگفتن تو مهمونی زیاد نخورین خیلی بد بزرگ شدیم ولی آدم های خوبی هستیم...

تو مهمونی زیاد نخوردن که چیزی نیست در حقمون جنایت کردند!

کوهنورد شنبه 11 شهریور 1402 ساعت 13:15 http://1kouhnavard.blogsky.com

سلام
ما نسلی بودیم و هستیم در وسط یک تغییر نسل بزرگ.
نسل جدید با فرهنگ دیگه دنیا به واسطه شبکه های مجازی آشنا شده. میخواد خودشونو مثل اونا ببینه و مثل اونا زندگی کنه و تا حدود زیادی هم موفق شده. نمونه ش انقلاب مهسا بودش که چند روز دیگه سالگرد شروعشه.
اما ما نوجوونیمون با ارتباط با بقیه دنیا نبود. اگر هم بود اینقدر سخت بود که عملا هیچی. ما داشتیم با تربیت احتمالا تاریخ گذشته خانواده هامون، بزرگ میشدیم. الان به جایی رسیدیم که هنوز سنمون رو اونقدر بزرگ نمیدونیم که بخوایم مثل پیرمرد ها و پیرزن های 80 ساله به دنیا نگاه کنیم و از اون طرف نسل جدید به واسطه ارتباط با دنیا اینقدر تغییر کرده که نمیفهمیم چی میگن. خودمون موندیم وسط یک منجلاب که هیچ راه پس و پیشی هم نداره. واسه همین نسلی هستیم سوخته و احتمال زیاد افسرده.

فاضله شنبه 11 شهریور 1402 ساعت 13:04 http://1000-va2harf.blogsky.com

درست میشه

امیدوارم مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد