باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

من خیلی فکر کردم...

من خیلی فکر کردم زمان شاه ایران قدرتمندترین کشور منطقه بود اما انقلاب که شد اتفاقاتی افتاد که کشور ضعیف شد بعدم جنگ شد و هزاران نفر کشته شدند کلی ضرر اقتصادی کشور دید، عقب موندیم از کشورهای دیگه ی منطقه!

الان کشور یه قدرت نسبی داره، این قدر قدرتمند هست که آمریکا حاضر نیست بیاد بجنگه و می خواد یه طوری کنار بیاد، اگر ما انقلاب کنیم باز کشور ضعیف بشه و حتی تجزیه بشه یا مثلا طالبان با اون تجهیزات آمریکایی و رفتارش بیاد به ایران حمله کنه، خیلی اوضاع بد میشه!

شاید بگید من ترسو هستم یا زیاد محتاطم یا دارم جنبه ی بد داستان رو می بینم ولی حفظ جان آدم ها مهم تر از مجازات چند تا آخوند و سپاهی هست، چه بخوایم چه نخوایم اینا سنشون زیاده کم کم عمرشون سر میاد با کارهایی هم که کردند احتمالا مریضی های بدی بگیرند و فوت کنند، راه اصلاح کشورم انقلاب نیست تدریجی است پس مجبوریم صبر کنیم می دونم گفتن اینکه شرایط بد رو تحمل کنیم آسونه اما خیلی از مردم در فشار اقتصادی هستند و باید فکری کرد، البته خود مردم به خودشون کمک می کنند اما تا اقتصاد سامان نگیره و تورم باشه چیزی عوض نمیشه متاسفانه یه عده می خوان که شرایط این طوری باشه، پس باید فکر کرد یه راه جدید اختراع کرد تا از بن بست دربیایم!

این نظر فعلی منه!

نظرات 6 + ارسال نظر
فاضله جمعه 24 شهریور 1402 ساعت 19:49 http://1000-va2harf.blogsky.com

من هم شنیدم اما نمیدونم تا چه حد درسته
یهویی باحرکتای این مدلی نمیشه انقلاب کرد

سمیرا جمعه 24 شهریور 1402 ساعت 19:19

راستش شاید اشتباه بکنم، ولی من امیدوارانه تر به قضیه نگاه می کنم، این سیستم به قدری بده که هر اتفاقی بیفته فکر می کنم از اینکه هست بهتره، حداقل فرصت تغییر به وجود میاد ولی رژیم های توتالیته اجازه تغییر و اصلاحات رو نمیدن و متاسفانه اوضاع هم خیلی خفقان آوره از همه لحاظ مخصوصا اقتصادی که روی جنبه های دیگه هم تاثیر میگذاره. ولی به اینکه انقلاب یک روند تدریجیه اعتقاد دارم، مثلا فرانسه که الان مهد آزادیه، پنج تا انقلاب کردن تا به اینجا رسیدن و ما هم توی این مسیر هستیم یعنی نمیتونیم انتظار داشته باشیم بعد از دو سه تا انقلاب به اونها برسیم ولی در کل مسیر رو به رشد و در جهت مثبت هست، فقط از خدا میخوام به همه ما ایرانی ها کمک کنه و همه سلامت باشن و به خوبی در مسیر روشنی قرار بگیریم

گیل‌پیشی جمعه 24 شهریور 1402 ساعت 17:27 http://Www.temmuz.blogsky.com

یه جا می‌خوندم تغییر در کشورهای جهان سوم نیازمند انقلابه.
و اصلاحات در کشورهای توسعه‌یافته امکان‌پذیر هست.
دلیل جامعه‌شناسیش رو نمی‌دونم. ولی یه نظر جامعه‌شناسیه.

اصلاح نظام سیاسی منظورم نیست اینا این قدر فاسدند که آب سرشون گذشته اصلاح جامعه منظورم بود

سینا جمعه 24 شهریور 1402 ساعت 17:04

خیلی خوب نیست مریضی رو همیشه به آدم بد ها نسبت بدیم آدم خوب ها که شخصیت درجه یکی هم دارن بعضی وقت ها مریضی لاعلاج و ناجور میگیرن
نمیشه گفت هر کی مریضه حتما کار بدی کرده که مریض شده و آدم خوب ها اصلا بیماری نمیگیرن
شاید اولین قدم برای اصلاح کشور , اصلاح تفکراتمون باشه

می دونم مریضی رو آدم های خوب هم می گیرند و بیماری ملاک تشخیص آدم خوب و بد نیست اما این قانون دنیاست که آدم هایی که بدی می کنند بدی سرشون میاد حالا یا مریضی یا تصادف یا هر چی

رامین جمعه 24 شهریور 1402 ساعت 17:00

منم کاملا با شما موافقم. خیلی از ایرانیا فکر میکنند چیزی برای از دست دادن ندارند ولی اشتباه میکنند، طالبان درست دم گوشمان خوابیده و جنگ و گرسنگی و آوارگی ممکنه که پیش بیاد. فکر نکنید اگه جنگ بشه اورپایی ها و آمریکایی با ما مثل مردم اوکراین رفتار میکنند و سریع اقامت میدن. البته خودم زیاد از وضعیت فعلی راضی نیستم و اعصابم خرابه.

آره این وضع یه مقصر دیگه هم داره آقای ترامپ، همه چیز تقصیر آخوندای تنها نیست متاسفانه شرایط هی عوض میشه ما باید با توجه به شرایط تصمیم بگیریم

فاضله جمعه 24 شهریور 1402 ساعت 16:51 http://1000-va2harf.blogsky.com

الان باید فکری به حال مشکلات کرد هرکس به حد خودش
انقلاب باتوجه به وضع الآن پروسه زمانبره

یه دوستم روی تلگرام نوشته از سیاست فاصله بگیر انگلیس و آمریکا می خوان این آخوندا باشند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد