باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

روزنوشت زخم و زیلی

صبح که بیدار شدم دیدم ساعد دستم خراش خورده!

نمی دونم مثل بچه کوچولوها تو خواب خودم رو با ناخون خراشیدم آیا!؟

خیلی عجیب بود!

نه درد می کنه، نه می سوزه!؟

تقریبا سه سانته!

عمیق نیست!

**********

امروز دلم تنگ بود!

فیلم یاد هندوستون کرده بود!؟

ولی هندستون دیگه رابطه گرفته با یکی دیگه!؟

منم دلتنگیم رو حل کردم!

چه دلی دارم من!؟

یه موقع یهویی دلتنگ میشه!

یه موقع هم از عشق فارغه اصلا از طرف بدشم میاد!؟

این است روزگار عجیب من!؟

**********

رفتم دوش گرفتم!

چسبید!

ناهار ساندویچ مرغ و خیارشور خوردم!

الانم یه چای نبات خوردم!

**********

کمی رفتم پای تلویزیون!

آهنگا که همه مزخرف!

اخبارها هم فاجعه!

باز زاهدان شلوغ شده!

غزه در محاصره است!

اسرائیل می خواد حمله کنه!

هزار نفرشون رو کشتن به این بهانه چهار هزار نفر تا اینجا از اون ور کشته شدن!

به این چی میگن؟!

ما که فقط می تونیم دعا کنیم!

**********

می دونید من فکر می کنم زندگی ارزش نداره تو دست به هر کاری بزنی!؟

وقتی زندگی پوچه، دیگه واسه یه چیز پوچ این همه دردسر برای چی بکشی؟!

عمری به ما داده شده، می تونیم گل بکاریم، می تونیم بمب بکاریم!

گل بکاریم خودمون لذتش رو می بریم اما اگر بمب بکاریم مگه اینکه بیمار روانی باشیم لذت ببریم!؟

اگر دقت کنید ته بیشتر لذت های زندگی هم پوچه، تکراریه، هیچ وقت سیرت نمی کنه!؟

ولی چه چاره، اگر همین لذت ها نباشند دیگه پوچی زندگی کشنده میشه!؟

اما لذت خدمت کردن و محبت کردن این قدر زیاد و قشنگه که به زندگی رنگ و رو میده!؟

میگی همچینم پوچ نیست اما وای به حال اینکه اونکه بهش محبت و خدمت کردی بهت نارو بزنه، داغون داغون میشی!؟

دیگه زندگیت بی معنی هم میشه!

ولی وقتی تو خونت باشه گل کاشتن و بمب نکاشتن، بازم گل می کاری، بازم محبت می کنی، بازم خدمت می کنی چون خوراک روح خودته!

آری آدمی را آدمیت لازم است!

نظرات 3 + ارسال نظر
محیا جمعه 28 مهر 1402 ساعت 20:14

چطور ادم اینقدر راحت دل میبندن

معلومه دلشون پیش ما هم نبوده، پیش اون شخص هم نیست

سمیرا جمعه 28 مهر 1402 ساعت 18:06

قشنگ می نویسی

مرسی انرژی مثبت

گیل‌پیشی جمعه 28 مهر 1402 ساعت 17:17 http://Www.temmuz.blogsky.com

سلام سمیرا جون. چطوری؟
یه بمب سرتاسری بزنن، کل کره زمین یکجا راحت بشیم.

من خوبم، این قدر چای خوردم!؟
بمبای اینا فایده نداره باید شهاب سنگ بیاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد