باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

به خاطر اشتباهات دیگران مانع رشد خودت نشو !


روزی شیوانا از شاگردانش در مورد شاگردی که مدت‌ها بود به کلاس نیامده بود سوال کرد.

شاگردان گفتند که او به کوه مجاور پناه برده و دارد تمرینات را در انزوا و تنهایی انجام می‌دهد چون هر کاری می‌کند روابطش با دیگران به سرحد مطلوبی که می‌خواهد، نمی‌رسد و او نمی‌داند که چکار باید بکند.

پس شیوانا به همراه تعدادی از شاگردان به سراغ او در کوه رفتند و دیدند که به تنهایی روزگار می‌گذراند. شاگرد تنها منزوی پریشان و ژولیده شده بود و به تنهایی یک زندگی بی چالش را می‌گذراند .

پس از دیدنشان خیلی خوشحال شد و وقتی علت را از او جویا شدند گفت: " این جوری بهتر است لااقل آرام هستم و دیگر از دیدن این همه دروغ و دغل و فریب کاری و عدم عمل کردن به حرف‌های آدم‌های پر وعده و وعید به تنگ نمی‌آیم."

#شیوانا_از_او_پرسید: " آیا در این مدت رشدی هم داشته‌ای؟ " گفت:" نه "

#شیوانا_گفت: " اگر یک رزمی کار در مواجه با حریف خود قرار نگیرد چگونه رزمی کار باقی بماند و یا به مرحله بالاتر رشدی خود برسد. به همین کوهی که در پناهش آرام گرفته‌ای نگاه کن که چگونه باد و باران و برف و همه چیز را دوام می‌آورد و تو در کنار آن آرام گرفته‌ای...

اگر می‌خواهی قوت و قدرت کوه درون‌ات آشکار شود باید از حضور در جامعه و رو در رویی هراس به دل راه ندهی. "شاگرد به چشمان شیوانا خیره شد و به فکر فرو رفت.

#داستان‌های_شیوانا

نظرات 3 + ارسال نظر
محیا جمعه 26 آبان 1402 ساعت 08:47

نیستیخوبی؟

هستم نوشتنم نمیاد

گیل‌پیشی پنج‌شنبه 25 آبان 1402 ساعت 21:17

محیا چهارشنبه 24 آبان 1402 ساعت 22:31

متن خوبی بود
یاد مجله موفقیت افتادم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد