باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

به چالش کشیدن اعتقادات

دیروز داشتم ماهواره نگاه می کردم دستم خورد رفت روی شبکه ی icnet که برای مسیحیان تورنتو هست، یک مقدار صحبت هاشون رو گوش کردم، تازه فهمیدم من باورهای اعتقادی به اسلام دارم و خوب مسیحیت یه چیزایی میگه اون ها رو به چالش می کشه و من تعصب هم دارم و نمی تونم قبول کنم حرف های مسیحیان رو!

بعد رفتم کانال های تلگرام این شبکه رو پیدا کردم و یه مقدار مطالبشون رو خوندم کلا حال و هواشون با مسلمونا فرق داره مثلا شبکه کلمه که برای اهل سنت هست رو نگاه می کنی شباهتش رو با برنامه های مذهبی داخلی که مال ایرانه و شیعه هست حس می کنی ولی حال و هوای مسیحی ها فرق داره با مسلمونا، توی یه دنیای دیگه هستند با اینکه خیلی از تشابهات هم می تونی پیدا این وسط!

حالا به نظرتون من که می خوام تعصبم رو به چالش بکشم آیا اعتقاداتم رو هم به چالش بکشم؟ یه مقدار خطرناکه، آدم یاد اون کلاغه میفته که اومد راه رفتن کبک رو یاد بگیره پرواز کردن خودشم یادش رفت!؟

ولی شمس تبریزی میگه برای رسیدن به حقیقت و ایمان قلبی باید هی کافر بشی هی مسلمان بشی اما به نظرم این واسه کسی هست که اول بی چون و چرا اعتقادات اسلامی رو پذیرفته و تو ذهنش مثل یه بت شده اما من این طوری نیستم توی قرآن هم برام خیلی سوالات هست از اول خیلی از حدیث ها و روایات رو نتونستم بپذیرم، مسلمان به اون معنا نبودم، خرد خرد ایمان و باور پیدا کردم!

حالا موندم چه کار کنم!؟

نظرات 6 + ارسال نظر
محیا چهارشنبه 8 آذر 1402 ساعت 22:16

من نمیدونم چی ام من در جدال دین و بی دینی ام. ولی خدا باورم

سمیرا چهارشنبه 8 آذر 1402 ساعت 17:55

پس بی خیالش شو، من خودمم اگه کتاب چاپش ریز باشه ترجیح میدم عطاشو به لقاش ببقشم

نه باید برم بینایی سنجی عینکم شماره ش عوض شده

سمیرا چهارشنبه 8 آذر 1402 ساعت 16:41

ممنونم بابت معرفی کتاب ها اسکرین شات از اسم هاشون گرفتم ولی اگه این کتاب فیض کاشانی رو خوندی، لطفا حتما تعریف کن

خواهش می کنم
باشه چشم
کتاب چاپیش تو بازار ناموجوده
کتاب الکترونیکیش هم خیلی ریزه پدر چشمام درمیاد

سمیرا چهارشنبه 8 آذر 1402 ساعت 15:05

وای من عااااشق اینجور چیزام لطفا هر وقت حوصله داشتی درموردشون بنویس عاشق ماورالطبیعه م، البته دست از پا خطا نمی کنم

منم متافیزیک و فیزیک رو دوست دارم خواستی کتابشو دانلود کن هست کتاب الکترونیکیش من موندم بخونمش یا نه
جهان هولوگرافیک رو هم بخون خیلی باحاله
کتاب صفر و کتاب یک از یه نویسنده ایرانیه اونم بخون کلا طرز فکرت عوض میشه اینا رو بخونی

سمیرا چهارشنبه 8 آذر 1402 ساعت 14:48

از دست تو عیسی به دین خود، موسی به دین خود، حوصله داری

نه خوب می خوام فکرم باز بشه مثلا تو کتاب علم الیقین فیض کاشانی انواع جن و فرشته رو نوشته اصلا کلی چیزا گفته که برای ماها تو این دوره و زمونه باورش سخته

سمیرا چهارشنبه 8 آذر 1402 ساعت 13:05

من خودم رو عرض می کنم، من مسلمانم و اصلا دوست ندارم اعتقاداتم رو به چالش بکشم، تمام ادیان از اول تا آخر گفتن آدم های خوبی باشید، بقیه رو اذیت نکنید، به حق و حقوق بقیه تجاوز نکنید و تا میتونید خوبی کنید، حالا که مسلمان به دنیا اومدم و در کل از دینم راضیم، به نظرم از این شاخه به اون شاخه پریدن و دنبال ظواهر ماجراها رفتن تلف کردن عمر هست. البته نظر خودم رو عرض کردم

نظرت جالب بود مرسی
ولی من از همین نظرت هم تعصب گرفتم، یه تعصب ریزی هست که خودت متوجه نمیشی منم همین طورم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد