باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

سرنوشت و تقدیر

تا به حال فکر کرده اید چرا سرنوشت ما با هم این قدر متفاوت است؟

یک نفر عمر طولانی می کند با گناه های زیاد!

یک نفر در جوانی می میرد! کشته می شود! اعدام می شود! 

چرا وقتی می گویم دنیا بی رحم است باورتان نمی شود؟!

می گویند ما عواقب اعمال خود را می بینیم هندی ها بهش می گویند کارما!

حتی افکارمان کارما دارد!؟

ما که هر چی گفتیم فایده نداشت و خشونت بیشتر شد!؟

دیگر نمی خواهم عصبانی شوم و حرفی بزنم که خشونت را بیشتر کند!؟

اما بوی خون می آید!؟ می خواهند از همدیگر انتقام بگیرند!؟

این نزاع ها فکر نمی کنید نشان از این باشد که ما به فرهنگ جاهلی برگشته ایم!؟

وقتی بچه بودیم در کتاب های درسیمان نوشته بودند مشرکین مکه تصمیم به قتل پیامبر اسلام گرفتند از هر قبیله یک نفر را انتخاب کردند قرار شد شبانه به بالین پیامبر بروند و چند نفری او را بکشند چرا این کار را کردند چون که یک قاتل و یک قبیله محکوم نشود و جنگی اتفاق نیفتد بین بنی هاشم و بیقیه قبایل! داستان را که می دانید پیامبر شبانه با ابوبکر صدیق فرار کردند به سمت مدینه و حضرت علی جای ایشان خوابید و وقتی حمله صورت گرفت آن ها دیدند پیامبر در رختخواب نیست بلکه علی هست او را نکشتند و به دنبال فراری ها به بیابان زدند.

این داستان را گفتم که ببینید ما به کجا رسیده ایم در قانون جمهوری اسلامی اگر چند نفر یک نفر را بکشند تمام آن چند نفر باید قصاص شوند یعنی حتی مشرکین مکه هم این کار را نمی کردند!؟ در جای دیگر داستان یک نفر همدست جای یک نفر می خوابد ولی قاتلان او را نمی کشند با این که می دادند بعدا برایشان مشکل درست خواهد کرد!؟

آن ها قانون نداشتند اما جوانمردانه می جنگیدند ما قانون نا عادلانه داریم و ناجوانمردانه با هم رفتار می کنیم انسان متمدن هم هستیم!؟

این شاهکار که در جامعه ی ما به وجود آمده است کار کیست؟! شما هم آدم ها را بی دین کردید هم اخلاق را از آن ها گرفتید! آیا این نشان نمی دهد شما نه دین دارید نه اخلاق؟! یک کشتار بزرگ در راه است اگر غربی ها کاری کردند ما به جان هم بیفتیم آیا ما نباید خود عاقل باشیم و طبق فرهنگ خود عمل کنیم و همدیگر را تکه تکه نکنیم؟! تا آن ها با جهان نگویند این فرهنگ ایران و اسلام است؟!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد