باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

جوان در این جا، جوان در آن جا

می دانید رمز ابرقدرت بودن آمریکا چیست؟ این است که تمام مغزهای دنیا را جذب می کند آن هم با دادن امکانات و فضای رشد و پیشرفت!

اما در ایران برعکس است کاری می کنند سرخورده شوی اگر یک نفر موفق است جوری در مدارس آدم ها را بار آورده اند که همه به سمتش سنگ بیاندازند و به او خنجر بزنند و چوب لای چرخش بگذارند تا او نیز یا فراری شود یا سرخورده شود!؟ یا این قدر ایدئولوژیک بازی در می آورید که کسی تمایل به شرکت در بازی شما را ندارد!؟

کاری کرده اید که مادر به بچه اش حسودی می کند این قدر که همه را با هم مقایسه کرده اید و توی سر هم زده اید!؟ به قول استاد شجریان انگار با دوستی، دشمن هستید!؟

من واقعا عقل این را ندارم که این وضعی که پیش آمده را چطور می شود درست کرد فقط متاسفم برای مملکتم که با این همه استعداد به این روز افتاده است!؟

نظرات 5 + ارسال نظر
موج چهارشنبه 19 بهمن 1401 ساعت 14:34 http://Www.miztahrir.blogsky.com

فقط یک نفس عمیق می کشم و به این فکر
می کنم چقدر بدبختم تو ایران به دنیا اومدم .
من الان می تونستم تو شانزه لیزه با دوستم قدم بزنم و خرید کنم و به سفر آخر هفته م فکر کنم تا اینکه این کشور لعنتی باشم که نه حقوق کارمندهاش به اندازه ست نه امکاناتی که میده به مردم به اندازه ی مالیاتی هست که میگیره نه آینده ی دختربچه من رو تضمین می کنه .
نه حقوقی برای زن قائله .
از حق تحصیل و مسکن و اشتغال گرفته تا حق طلاق و مهاجرت که همشون رو مردها دارند ولی زن ها باید از شوهرشون اجازه بگیرند.
مردها رو هم حیوون هایی نشون داده که فقط دنبال موی سر زن یا چیزهای دیگه هستند که تحریک بشند
وضعیت کار جوون ها و مدرک های گوشه ی دیوار افتاده هم بماند .
آدم دلش رو به چیه اینها خوش کنه ؟واقعا خسته م .اعتراض هم حق نداری بکنی .وگرنه یا میشی اغشاش گر یا میشی گماشته آمریکا و این داستانای تکراری یا میشی عضوی از سرکرده گروه منافقان یا تجزیه طلبان و ...هی چی بگم واقعا ..
اگه این بهشتشونه من نمیخوام

در مورد اون بخش صحبتتون که گفتید مردها رو نشون دادن شما شاید خودتون سالم هستید اما من به عنوان یک زن تجربه کرده ام که خیلی مردها واقعا همون تحریک راحت می شوند و انگار دست خودشونم نیست و این ریشه در گذشته داره کتاب های قدیمی رو هم که می خونی همین طور بوده اون زمان به اسم اسلام زن ها رو محدود می کردند و مردها رو حریص در ناخودآگاه خیلی زن های ایرانی ترس از مرد هست من واقعا ناراحتم که نمی تونیم سالم کنار هم زندگی کنیم وقتی می بینی تو قبیله ی آفریقایی مردها و زن ها چطور کنار هم هستند و اون هم تقریبا برهنه و هیچ اتفاقی هم نمی افته برای آدم سوال پیش میاد که پس این همه روابط ناسالم و در پستو چرا تو این جامعه هست!؟

گیل‌پیشی سه‌شنبه 18 بهمن 1401 ساعت 13:20

عرصه‌ای نمونده که به ابتذال نکشیده باشن.

HaaMed سه‌شنبه 18 بهمن 1401 ساعت 11:25 http://www.milkaan.blogsky.com

فعلاً روزهای خوش زندگی رو داریم سپری می‌کنیم...

وجدان بیدار سه‌شنبه 18 بهمن 1401 ساعت 10:28 https://zhobin66.blogsky.com/

واقعا از روچیلد و راکفلر و دوستان کاری جز این بر نمی اید تفرقه بینداز و حکومت کن ... یکبار ظاهرا یک رییس جمهور محترم هم این گفته رو فرموده بودند ... ولی بقول شوما چطور کشور های غربی براحتی آب خوردن از این دیگه چمیدونم بهتر می تونستن نخبه های کشور ما رو جذب خودشون بکن ان ...
به وبلاگ بنده هم سر بزنید

یک مرد سه‌شنبه 18 بهمن 1401 ساعت 10:27 http://Whiteshadow.blogsky.com

بله الان به شروین حاجی پور جایزه دادند می برندش آمریکا همه امکانات رو بهش میدن اونم موسیقی می سازه طبق سبک زندگی آمریکایی همه جوونا و بچه ها هم دوسش دارن جذب میشند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد