باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

خوابم می گیره!

بهتون گفته بودم چند روز هست گوشی هوشمند رو خاموش کردم و گذاشتم تو کشو! خیلی بهش معتاد شده بودم!

امروزم میشینم پای لپ تاپ که دنیای مجازی رو چک کنم خوابم می گیره!

قبل ظهری رفتم خرید نان و میوه و سر راه از یک عطاری که دکتر نبضی داره وقت گرفتم برم ببینم چی میگه!

اصلا نمی دونم با وقت اضافه ام چه کار کنم؟! حوصله ی کتاب خوندن هم ندارم! تمرینات معنوی هم انجام میدم اما تمام وقت که نمیشه!

نمی دونم بزنم به خیابون الکی برم این ور اون ور! آخه من عادت به خیابون گردی ندارم! تازه تو خیابون مگه چه خبره؟!

شما بگین چی کار کنم دوستان! حوصله ی باشگاه و ورزشم ندارم!

نظرات 4 + ارسال نظر
محیا شنبه 13 آبان 1402 ساعت 18:03

اگه میتونی برو مسافرت برای ما هم تعریف کن

نه بابا مسافرت دلم می خواد اما نمیشه

سمیرا شنبه 13 آبان 1402 ساعت 15:52

دقیقا لیست منم شبیه همین لیست توئه، مثلا یه سری از آدم ها بهم خوبی کردن و نتونستم جبران کنم، یه سری بدی کردم و قادر به جبرانش نیستم، براشون یه لیست ذهنی درست کردم، مثلا از سر بچگی یه حرفی به کسی زدم و ناراحتش کردم و دسترسی بهش ندارم، خلاصه به نیت رد مظالم، حالا چه اوناییکه بهم خوبی کردن چه در حقشون بدی کردم، اینجوری لااقل اگه قیامت بدهکارشون باشم، میخوام تا حدی اینجوری جبران کرده باشم ان شاءالله یه خوبی هم داره، اینکارو که انجام میدی، توی اعمال و گفتارت بیشتر مراقبی که دیگرانو اذیت نکنی من خیلی وقت ها از سر خیرخواهی چیزی گفتم، تازه فهمیدم طرف ناراحت شده و نفرین کرده حالا فکر کن یه سری خطاها که بالذات هم بد بوده داشتیم کلا خلاصه تا زنده ایم یه مقداری جبران کنیم

درسته سمیرای عزیزم مرسی بابت ایده ت

سمیرا شنبه 13 آبان 1402 ساعت 15:30

ببین من تقریبا یه لیست ذهنی واسه آدما دارم که واسشون ذکر میخونم چه فوت شده باشن چه زنده، یه حال خوبی داره امتحان کن وقت زیادی نمی بره اگه با تمرکز انجام بدی، ولی متاسفانه من اکثرا بی تمرکز انجام میدم ولی حتما انجام میدم، خب ما یه عمری از خدا گرفتیم، ثروت آنچنانی هم که در اختیار نداریم که کار نیکو انجام بدیم با این روش کار نیکو انجام میدیم، احتیاجی به پول هم نداره و بهشون هم میرسه، مثلا من از وقتی که برای مرده ها دعا کردم خیلی وقت ها خوابشونو می بینم که باهام مهربونن، خب معلومه به دستشون میرسه الحمدالله پس انرژی مثبت دعاهام ان شاءالله به زنده ها هم میرسه قطعا من که راضیم و خوشم میاد، دیگه تو خودت میدونی دولینگو هم چیزی که مهمه اینه که هر روز انجامش بدی، یعنی خودتو موظف کنی که روزی ولو دو دقیقه هم شده انجام بدی، نمیگم زبان آدم فول میشه ولی کاچی به از هیچی منم مثل خودتم واسه فیلم دیدن اصلا حوصله ندارم ولی وقتی بقیه نگاه میکنن، ناخودآگاه منم مجبورم نگاه کنم و بعدش دیگه نمیتونی ولش کنی چیزی که مهمه، خودت رو مقید به انجام یه سری کارها بکنی حتی شده پنج دقیقه، باور کن وقت اصلا اضافه نمیاری هیچ، کمم میاری ممنونم بابت تشویق و محبتت

من ازت ممنونم دخمل گلی یه لیست نوشتم مرده و زنده، بی اعتقاد و با اعتقاد، بهم خوبی کردن یا بدی کردن، ولی هنوز خیلی کسی هست از معلما و دوستام گرفته تا آدم های دیگه فعلا نمی خوام لیست رو دراز کنم مرسی که گفتی
مولانا همیشه می گفت زیاد ذکر و نماز خوندن کار پیرزن هاست ولی خوب من زیادش نمی کنم باید مسلمون بشم الان دل به خواهی هستم

سمیرا شنبه 13 آبان 1402 ساعت 14:52

سلام علیکم من انقدر هوس دارم گوشیمو خاموش کنم، هیچکی هم بهم زنگ نمیزنه، بازم میگم نکنه خاموش کنم بهم زنگ بزنن من متاسفانه وقت زیادیم با گوشی میره ولی خدارو شکر مشکل وقت اضافه ندارم کارهای روزمره خودم رو برات میگم ببین هر روز یه سری کارهای خونه رو به صورت روتین انجام میدم، که اگه بخوام با دل و جون انجام بدم، از صبح تا شب خودمو هلاک هم کنم بازم کار دارم ولی تصمیم دارم خیلی سخت نگیرم چون هر چی هم با شدتم انجام بدی انگار نه انگار بعد یه تایم محدودی حالا بسته به حوصله م ممکنه پنج دقیقه باشه تا نیم ساعت یا حتی بیشتر، هر روز دولینگو کار می کنم، یه نرم افزار عالی برای آموزش زبانه، توصیه ش می کنم، من بیشتر عربی و فرانسه و آلمانی تمرین می کنم، البته چیز خاصی هم بلد نیستم ولی سرگرم کننده س یه تایمی واسه وضو گرفتن و نمازخوندن میره، هر روز باید قرآن بخونم، مثلا هر روز یکی دو صفحه قرآن واسه زندانیان سیاسی و شهیدان وطن مخصوصا شهدای یه سال اخیر و خانواده هاشون میخونم و اینکه وطنمون حکومت بهتری داشته باشه و جای بهتری بشه ان شاءالله یه سری ذکر هم دارم که روتین میخونم مثلا واسه آدم های مختلف از فوت شده تا زنده همینم کلی وقت میبره چون اکثرا خیلی با حضور قلب نمیخونم مثلا در حین تلویزیون دیدن یا چرخیدن تو گوشی یکی دو تا سریالو از ماهواره می بینم ترکی و کره ای، یه کتاب هم گرفتم که سعی می کنم هر روز چند صفحه بخونم، و اگه بچه خوبی باشم کمی مطالعه هم می کنم. خیلی از وقتم هم به وبلاگ گردی میگذره بقیه شم غذا خوردن و کارهای شخصی... هفته ای دو سه بارم میرم پیاده روی و مختصری ورزش. این تمام شرح ماوقع زندگیم بود تقریبا فکر نکنم خیلی ایده بهت داده باشم ولی باور کن وقت اضافه اصلا ندارم امیدوارم تو وقتت رو مفیدتر سر کنی چون من خییییلی تو گوشیم متاسفانه

علیک سلام مرسی از این همه توضیحات کامل بابا شما چه معتقدی احسنت من که اصلا حوصله فیلم و سریال ندارم دیروز اومدم اپنهایمر رو دانلود کنم تریلرشو دیدم اصلا جذبم نکرد دولینگو یادش بخیر یه زمانی باهاش کار می کردم پیشرفت چندانی نداشتم دیگه گوشی ندارم انجیلم نمی خونم البته تو لپ تاپم ایبوکشو دارم، قرآنم یه خط در میون می خونم می دونی ذکر رو قبول دارم تعداد کم میشه با حضور قلب و ذهن گفت ولی تعداد که بالا میره فکرت پرت میشه ولی ایده ی خوبیه برای آدم ها ذکر بگی به تعداد کم همون وقفه وسطش میفته خوبه من هر کسی فوت میشد براش فاتحه می خوندم اما این قدر مرگ زیاد شده که بی خیال اینم شدم مگه لیست بنویسی ولی آخه یه جوری نیست همه ش بشینی و سوره و ذکر بخونی؟! من از یه آدم عملگرا دارم به یه آدم منفعل تبدیل میشم خرد خرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد