باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

درس حافظ و تعصب

این کتاب درس حافظ، در مورد حافظ یه چیزایی میگه خیلی خوشم میاد در عین حال هم یه چیزایی میگه که واقعا ناراحت میشم و اخم میاد به ابروم!

من آدم متعصبی نیستم اما انگار هستم، امروز یه مقدار در مورد تعصب خوندم، انگار همه ی آدم ها کم و بیش دارند و خوب عامل اختلاف بین آدم هاست!

حالا اینو می خوام بگم، دوست ندارم کتاب درس حافظ رو بخونم چون حافظ برای من یه خورشید درخشان هست و نمی تونم تحمل کنم حرف هایی که بهش ربط نداره رو در موردش بزنند!

کلا هم فقط روی حافظ این تعصب دارم و شاید اگر پاش بیفته کورکورانه ازش دفاع کنم، چون که دوسش دارم، حالا بگید من چه کار کنم؟ آیا باید به خوندن کتاب ادامه بدم و نرم بشم؟ یا بی خیال کتاب بشم؟!

من هم سختگیرم، هم جدیم، هم تعصب دارم، اینا نشانه ی خامیست!

سخت‌گیری و تعصب خامی است
تا جنینی کار خون‌آشامی است
مولانا
مثنوی معنوی

هوش مصنوعی میگه:

برای دوری از تعصب، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

1- آشنایی با دیدگاه‌های مختلف: برای دوری از تعصب، باید به دیدگاه‌های مختلف آشنا شوید و سعی کنید نظرات و دیدگاه‌های مختلف را بشنوید.
2- انجام تحقیقات: برای دوری از تعصب، باید به صورت مستقل تحقیقات خود را انجام دهید و از منابع معتبر و متنوع استفاده کنید.
3- نقد سازنده: برای دوری از تعصب، باید به نقد سازنده و بدون تعصب پذیرش داشته باشید و سعی کنید با احترام به نظرات دیگران پاسخ دهید.
4- تجربه‌های جدید: برای دوری از تعصب، می‌توانید تجربه‌های جدیدی را تجربه کنید و با فرهنگ‌ها، نژادها و طبایع مختلف آشنا شوید.
5- تمرین صبر و تحمل: برای دوری از تعصب، باید صبور و تحمل کنید و سعی کنید به دیگران با احترام برخورد کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
سمیرا دوشنبه 6 آذر 1402 ساعت 15:03

خب احتمالا با ادامه دادن خوندنش، یه جورایی خودت رو به یه چالش سازنده می کشی که تعصب نداشته باشی

امیدوارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد