باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

یک نقطه ضعف دیگر

از بچگی به ما یاد دادند به آنچه هستیم افتخار کنیم نمی گویم خیلی عالی هستیم اما حسرت زندگی بقیه را نمی خوریم البته شاید دیگران چیزهایی داشته باشند که به چشممان بیاید اما به ما یاد داده اند سرمان در زندگی خودمان باشد و این کار درستی نیست که ببینیم کی در زندگی اش چی دارد!؟

این شاید یک اصل اخلاقی باشد که من نمی دانم بهش چه می گویند اما به زبان ساده اگر چشم به زندگی دیگران داشته باشیم و از انچه هستیم شرمنده باشیم خواهی نخواهی توسط اجتماع و تلویزیون و شبکه های اجتماعی فریب می خوریم و جذب آنچه کمبود داریم می شویم و می شویم بازار مصرف و آن ها از این ضعف ما استفاده می کنند و ما را ابزار دست خود می کنند و ازمان پول در می آورند!

گاهی یه کم از خودراضی بودن و به خود افتخار کردن با تمام کمبودها و کاستی ها خوب است آن قدر که دچار عجب و غرور نشویم و خودمان را از این حجمه ی جامعه حفظ کنیم!


بعدنوشت: من که به شخصه ترجیح میدم جوری زندگی کنم و بپوشم و بخورم و بخوابم که دوست دارم آزادی یعنی همین، نظر دیگران هم اگر از روی خیرخواهی و درست باشه شاید گوش بدم وگرنه اصلا برام مهم نیست، هر کی هر چی می خواد بگه!؟

نظرات 2 + ارسال نظر
سمیرا یکشنبه 24 دی 1402 ساعت 22:26

اکه واقعا اینجوری هستی بهت تبریک میگم من خودم یه زمانی فکر می کردم اینجوریم ولی ما خیلی بیشتر از اون چیزی که فکر می کنیم وابسته به فکر و نظر دیگران هستیم، فقط خودمون نمیدونیم البته منظورم این نیست که نظر دیگران برامون مهم نباشه بلکه منظورم یه جبر غیرضروریه که فقط برای بدست آوردن دل بقیه رعایتش می کنیم، انگلیسیش میشه peer pressure یا فشار هم سن و سالان

مرسی عزیزم تقریبا هستم فشار هم سن و سالان که ندارم فقط اگر کسی رو خیلی دوست داشته باشم نظرش برام مهم میشه
یه دوره ای هم داشتم تحت تاثیر شبکه های اجتماعی قرار می گرفتم که یهو به خودم اومدم

گیل‌پیشی یکشنبه 24 دی 1402 ساعت 20:23 http://Www.temmuz.blogsky.com

کاملا درسته عزیزم

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد