باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

فساد و پرهیزگاری

اینم بگم و میرم!

امروز یه متن از اشو خوندم که میگفت مردم میگن که قدرت فساد میاره اما این طور نیست قدرت باعث میشه فساد درون آدم ها ظهور کنه و آدم های فاسد دنبال قدرت می روند!

حالا حرف من این هست که همه فساد درونشون هست یعنی همه ی ما امکان ارتکاب به اعمال فاسد و خطا رو داریم اگر نداشتیم و خطا و فساد نمی کردیم که کار بزرگی نکرده بودیم، قدرت اصلی در این هست در معرض خطا و فساد قرار بگیری و این کار رو نکنی که بهش میگن پرهیزگاری!

البته یه چیز دیگه هم هست وقتی می بینی سیستم یا فرهنگ کاری می کنه که مجبور به فساد و خطا میشی مجبور هستی ازش کناره گیری کنی و خودت رو مدام در معرض گناه قرار ندی چون که وقتی در محیط گناه آلود هستی امکان نداره که تو هم دچارش نشی، خواه یا ناخواه گرفتار میشی!

اینا همه ش نظرات و تجربیات منه، احتمال اشتباه داره چون من یک عقلی اندازه ی خودم دارم و عقلانیتی مخصوص خودم، حتما نقد به نوشته های من وارده!

نظرات 2 + ارسال نظر
سمیرا دوشنبه 9 بهمن 1402 ساعت 15:57

ممنون عزیزم وبلاگ من و شما نداره، مهمون هر جایی بشم، اونجا خونه منه و یه جورایی متعلق به منم هست

خخخخخ

سمیرا دوشنبه 9 بهمن 1402 ساعت 15:25

حرف هات قابل تامل هستش بله موافقم، ما زمینه های خوبی و بدی رو داریم ولی وقتی قدرت رو بدست میاریم، زمینه برای فساد مهیاتره. آدم خودش رو نباید در معرض خطا قرار بده، چون محیط و افراد روی آدم به شدت تاثیرگزارن، خب برای همین آدم همیشه باید در مورد اعمال و افکارش تامل و تدبر بکنه ولی منظورم وسواس فکری و فکر بیش از اندازه نیست. برای همینه که میگن تامل در یک آیه قرآن ارزشش خیلی بیشتر از روخوانی صرف هست، الیته همون روخوانی هم قطعا برکات داره توی قرآن هم خدا خیلی روی تدبر و تعقل تاکید داره، همش میگه به همه چی نگاه کن، سوره الرحمن که از اول تا آخر تاکیدش روی تامل، تدبر و نگاه عمیق داشتن روی هستی هست، مدام هم توی قسم های قرآنی، توجه رو به همه چی جلب میکنه، سوگند به سپیده دم، سوگند به فرشتگان، سوگند به انجیر و زیتون، یعنی یه جور نگاه عمیق و حتی شاعرانه داره واسه همینه که همش پیامبر رو متهم به شعرسرایی می کردن. شاعر وظیفه ش اینه که به همه چی از نو نگاه کنه، خدا هم توی قرآن همش تاکید می کنه به همه چی عمیق نگاه کن، ولی ما همش دنبال دویدن دنبال مادیات و مسابقه کی برتر و موفق تر و پولدارتره هستیم و وقتی واسه اندیشیدن مثبت نمیذاریم

حرفات قابل تامله
بازم بهت پیشنهاد میکنم وبلاگ بزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد