باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

عقل و وجدان

آیا می دانید فرمانبرداری بی چون و چرا از یک شخص یا یک ایدئولوژی توهین به خود ماست؟! این کار یعنی من عملا اعتراف می کنم از عقل و هوش کافی برخوردار نیستم و یک نفر باید به من بگوید چه کار کنم، چه چیز خوب است و چه چیز بد!؟

البته من می دانم اکثریت جامعه ی ایران دوست دارند عقلانی فکر کند و عمل کند و این تنها با معاشرت با افراد صاحب عقلانیت و مطالعه بدست می آید!؟

یک موضوع دیگر که خیلی اهمیت دارد و مردمی که دوست دارند مترقی باشند از آن غافلند این است که چرا من به حرف حساب یک نفر گوش فرا می دهم اما به حرف حساب وجدان خودم گوش نمی کنم؟! می دانید گوش نکردن به وجدان خود هم توهین به خود و شعور خود و روح و روان خود است؟! با خود روراست بودن از نعمت هاییست که برای انسان آرامش به ارمغان می آورد!

نظرات 5 + ارسال نظر
گیل‌پیشی جمعه 24 شهریور 1402 ساعت 15:13 http://Www.temmuz.blogsky.com

ماهش جون، اگه دوست داشتی و حوصله بود، از تجارب سرکارت بنویس. میخوام یاد بگیرم.

چه خاطرات بدی یادم میاد داغون میشم ولی بدم نیست شاید خوب باشه

گیل‌پیشی جمعه 24 شهریور 1402 ساعت 13:55 http://Www.temmuz.blogsky.com

ایشالا تا یک ماه آینده، هردو شاغل بشیم. بیایم از خاطرات سر کار بنویسیم.

گیل‌پیشی جمعه 24 شهریور 1402 ساعت 00:14 http://Www.temmuz.blogsky.com

محیا جون در مورد کار گفت، یادم افتاد. حتما پیگیر باشی ها
باهات موافقم. موضوع تقلید برام سوال‌برانگیزه. فقط از عقلم تقلید می‌کنم.

فعلا باید روی فرم بیام

سمیرا پنج‌شنبه 23 شهریور 1402 ساعت 16:40

من یادمه توی بینش دبیرستان یه مطلب خیلی جالب بود، گفته بودن ما دو جور پیامبر داریم یکی پیامبرهای که برای هدایت بشر اومدن و پیامبر دیگه «عقل» که خداوند در درون هر بشری گذاشته، که بهش میگن پیامبر باطنی یا درونی. حالا خدا هرگز نگفته پیامبر درونی که برات گذاشتم رو خاموش کن و بی چون و چرا از هر آنچه که بقیه میگن پیروی کن، اتفاقا همیشه گفته در همه خلقت تأمل و تدبر کن ولی متاسفانه واسه اکثریت راحتتره که ندای درون رو خاموش کنن و بی چون و چرا دنباله رو باشن چون راحتتره و امتیازات بیشتری از جبهه ناحق دریافت می کنن

والا چی بگم!؟
ان شاالله اینم درست میشه

محیا پنج‌شنبه 23 شهریور 1402 ساعت 16:33

تو سر کار نمیری؟ رشته ات چی بود؟ چند ساله ات هست؟ ی بیو بده

من چند سال برنامه نویس بودم الان بیکارم
رشته ام کامپیوتره و تقریبا 36 ساله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد