باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

دنیا آتش است!

دنیا دارد چهره ی واقعیش را نشان می دهد! البته قبلش هم آنچنان گل و بلبل نبود! در وضعیتی که مثلا صلح بود، آدم هایی مرا زمین زدند و در آتش انداختند و زیر خاک دفن کردند!؟

امروز دلم گرفته بود مقداری دنبال شعر گشتم و چند شعر در مورد جنگ و دنیا و آتش از صائب تبریزی پیدا کردم، یک بیت دارد می گوید:

تا نبینی چهره تاریک دنیادار را
کی شود هرگز ترا روشن که دنیا آتش است؟

حرف دیگری ندارم بزنم، رویاهای صلح همه اش الکیست، دنیا بدون جنگ دیگر دنیا نیست، کشتن ....

نظرات 1 + ارسال نظر
سمیرا چهارشنبه 26 مهر 1402 ساعت 22:20

اگه فقط بتونی حال خودت رو خوب کنی، کل جهان رو نجات دادی حتما این داستان رو شنیدی، روی سنگ قبر یه کشیش نوشته شده بود، زمانی می خواستم دنیارو تغییر بدهم ولی نشد، بعد تصمیم گرفتم کشورم را تغییر بدهم ولی نتوانستم، بعد تصمیم گرفتم شهرم را بهتر کنم باز هم نشد، بعد گفتم خانواده ام مهم تر است ولی آن هم تغییر نکرد، در آخر فهمیدم تنها قادر به تغییر خودم هستم و با تغییر خودم به سمت نیکی، خانواده، شهر، کشور و دنیایم را میتوانم تغییر بدهم.

درسته عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد