باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

برای گشایش کارها

وقتی کارمان گیر می کند و اوضاع آن جوری که ما می خواهیم پیش نمی رود می توانیم چند کار انجام دهیم تا خداوند گره از کارمان باز کند.

ابتدا می توانیم تا جایی که برایمان امکان دارد گره از کار دیگران باز کنیم و به دیگری محبت کنیم و برایشان وقت بگذاریم، لازم نیست حتما کمکمان مادی باشد، مثلا می توانیم یک کتاب به یک نفر معرفی کنیم یا مشاور خوب یا استاد خوب به یک نفر معرفی کنیم، همین کارهای کوچک که به چشممان نمی آید می تواند مسیر زندگی یک نفر را تغییر دهد.

در گام بعدی می توانیم متوجه و آگاه رفتارها و اخلاق های خودمان با دیگران شویم و آن ها را اصلاح کنیم، ما خیلی وقت ها عادت ها و رفتارهایی داریم که دیگران را آزار می دهد و خودمان خبر نداریم و بعد شکوه و شکایت داریم چرا کارمان گیر می کند یا دیگران با من خوب نیستند!

یادمان باشد لازم است این کارها را برای مدت زیادی انجام دهیم تا در ما نهادینه شود اگر فکر کنیم چند بار چنین کردم پس باید جوابش را زود ببینم در اشتباهیم، حواسمان باشد گاهی کارمان در دنیا گیر می کند که به سمت خدا و معنویت برویم و شاید سال ها هم گره از کارمان باز نشود و ما لازم است سال ها خودمان را تغییر دهیم تا بالاخره گشایشی صورت بگیرد!

آن کس که خالق و پروردگار ماست بهتر می داند چه چیز برای ما خوب است و زمانش کی است پس به خدا اعتماد می کنیم و در مشیت او صبر می کنیم و رضا می دهیم به هر آنچه برای ما مقدر کرده است!

نظرات 5 + ارسال نظر
نازگل پنج‌شنبه 2 آذر 1402 ساعت 20:21 https://nazzgol.blogsky.com/

درسته و باید تو مسیر درست ثابت قدم بود.

دقیقا خوش اومدید

دنبال چه؟ پنج‌شنبه 2 آذر 1402 ساعت 18:57

به نظرت لوسیفر دنبال چی میگرده؟

اغفال کردن آدما

آره دیگه پنج‌شنبه 2 آذر 1402 ساعت 18:34

دیدینش؟؟

نه ندیدمش!
بیخود اینجا نگرد چیزی نصیبت نمیشه!

خودم پنج‌شنبه 2 آذر 1402 ساعت 18:09

توصیه میکنم سریال لوسیفر رو ببینید همه چیزش خوب نیست اما یک استعاره های خیلی نغزی داره که میچسبه

شما کی هستید؟ نکنه خوده لوسیفر هستید؟!

سمیرا پنج‌شنبه 2 آذر 1402 ساعت 15:31

این پستت انقدر خوبه که باید قانونا بذارمش بکگراند گوشیم، ممنون

خوشحالم
ان شاالله همیشه راضی و خشنود باشی از زندگی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد