باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

کارن هورنای

چند روز است به واسطه ی یکی از دوستانم با روانکاوی به نام کارن هورنای آشنا شدم، امروز کمی با دوستم در موردش گفتگو کردیم و سر شب من چند تا مقاله در مورد نظریات این خانم را خواندم خیلی به نظرم درست هست!

خلاصه اش این است که به خاطر سرزنش و تحقیر و تنبیه در کودکی در بسیاری از افراد اضطراب، خودخواهی و نفرت به وجود می آید به این آدم ها می گویند روان رنجور یا عصبی و آدم ها سه دسته ی مهرطلب، برتری طلب و عزلت طلب می شوند که البته من سه تاش هستم اما انگار یکیش غالب می شود و دیگر این که این نیازهای عصبیت آدمیست که ناخودآگاه او را هدایت می کند!

چیزی که جالب هست این هست که می گوید عصبی ها اضطراب دارند و خودخواه هستند آیا من واقعا خودخواه هستم؟! من که خیلی در زندگیم گذشتم و فداکاری کردم!؟ واقعا چند وقت بود فهمیده بودم روی بخشی از خودم کورم و انگار واقعا کورم!؟ نمی دانم چطور خودم را جامع و کامل ببینم!؟

لینک مقالاتhttps://www.google.com/search?q=عصبیت+از+نظر+کارن+هورنای+چیست&oq=عصبیت+از+نظر+کارن+هورنای+چیست&aqs=chrome..69i57.14325j0j7&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

نظرات 1 + ارسال نظر
گیل‌پیشی شنبه 11 فروردین 1403 ساعت 22:37 http://Www.temmuz.blogsky.com

روانکاوی یه جهان بی‌کرانی داره واسه خودش.
یه کلیپ بود تو اینستا، میگفت دکتر پرسید کسی تو خانواده‌تون از بیماری روانی رنج می‌بره؟ گفتم نه، همه ازش لذت می‌بریم
بخوای تحلیل کنی، همه مشکلاتی داریم. رهاشون کن.

خوب صورت مسئله رو برای خودت پاک می کنیا!؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد