باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

انگیزه ی جدید

من فهمیده ام آدمی هستم که بخشی از خود را درون خودم یافته ام و بخشی دیگر را در بیرون از خودم!

یعنی تنهایی و فکر کردن برایم لذتبخش است اما نه برای مدت زمان زیاد بلکه بعد از چند ساعتی نیاز به محرکات بیرونی برای صرف وقت خودم دارم!

تا جایی که فهمیدم غنای درونی متوسطی دارم و با یک انسان فرزانه فاصله ی زیادی دارم!

اما فهمیده ام ما خالق زندگی خودمان هستیم و من فکر می کنم انگیزه ی جدیدی برای ادامه گرفته ام، حال فهمیده ام باید غنای درونی خودم را افزایش دهم و خلاهای درونم را پر کنم!

اما هنوز اول راهم و نمی دانم چگونه باید این کار را بکنم!؟ اگر شما کتابی می شناسید لطفا به من معرفی کنید!؟

ضمن اینکه باید تحقیقاتی بر روی سلامتی انجام دهم و سلامت خودم را بهبود بخشم و به بدنی متعادل برسم، به قول معروف عقل سالم در بدن سالم است!؟

نظرات 8 + ارسال نظر
محیا پنج‌شنبه 2 شهریور 1402 ساعت 20:25

چراش چون فکر زیاد حال آدم رو بد میکنه...

گیل‌پیشی پنج‌شنبه 2 شهریور 1402 ساعت 14:10 http://Www.temmuz.blogsky.com

اشتباه تایپی شد خب.
خب دوست رو باید بیابیم.

ماهش پنج‌شنبه 2 شهریور 1402 ساعت 12:29 http://badeyedel.blogsky.com

هوش مصنوعی میگه:

غنای درونی به معنای ثروت داخلی و روحی افراد است که باعث شادی، آرامش و رضایت داخلی آن‌ها می‌شود. این غنای درونی شامل عواملی مانند اعتماد به نفس، احساس معنویت، ارتباطات عمیق با دیگران، هدف‌گذاری و رضایت از زندگی و... می‌شود. این نوع ثروت بر خلاف ثروت مالی، قابلیت افزایش و بهبود برای همه افراد دارد و به عنوان یک مولفه مهم در کیفیت زندگی شناخته می‌شود.

خوب با این حساب باید فعالیت هایی رو بزارم تو برنامه م که اعتماد به نفسم رو زیاد کنه

اسماعیل پنج‌شنبه 2 شهریور 1402 ساعت 08:30 http://www.fala.blogsky.com

خواهش می کنم.
اتفاقا باید کتاب زیاد بخونید!

عه

محیا چهارشنبه 1 شهریور 1402 ساعت 23:49

خیلی تو خودت کنکاش نکن رها شو از وجودت
به خودت برچسب نزن انسان دائم به یک حال نیس

چرا تو خودم کنکاش نکنم؟!
دوست دارم این کار رو!

گیل‌پیشی چهارشنبه 1 شهریور 1402 ساعت 22:01 http://Www.temmuz.blogsky.com

سلام محیا جونم، به نظرم خب انسان موجودی اجتماعیه.
باید بخشی از وقتمون تعامل با دوست و همکار و... باشه خب.

من محیا نیستم!
دوست کجا بود!؟

لیلی چهارشنبه 1 شهریور 1402 ساعت 21:49

به نظرم گام اول آشنایی با مهارتهای تفکر انتقادی است که ترجمه‌های دکترعلی اکبر سلطانی از نشر اختران مفیده. به آدم نشون میده که مغلطه چیه و ما اسیر چه مغالطاتی هستیم. کتاب نقشه راه هم که در برنامه کتاب باز هم معرفی شد کتاب خوبیه. از جفری یانگ هم زندگی خود را چگونه باز آفرینیم فکر کنم اسمش بود. غیر از اینها انسان در جستجوی معنا ویکتور فرانکل و البته شرح مثنوی دکتر سروش.

مرسی سپاسگزارم

اسماعیل چهارشنبه 1 شهریور 1402 ساعت 18:17 http://www.fala.blogsky.com

شناختن خود، بالاترین شناخت هاست.
ورزش بسیار کمک می کنه.
کتاب، موسیقی، فیلم، سفر...، و تفکر و مراقبه؛ همه ی این به شناخت بیشتر از خودتون کمک خواهد کرد.

پس دنبال کتاب نباشم بیشتر باید در خودم مراقبه کنم
ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد