باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

تعصب

یک راه مناسب برای این که خودتان را از انواع خاصی از جزمیت خلاص کنید، این است که از عقاید مخالفی که دوستانِ پیرامونتان دارند آگاه شوید. وقتی که جوان بودم سالهای زیادی را دور از کشورم در فرانسه، آلمان، ایتالیا و ایالات متحده به سر بردم. فکر میکنم این قضیه در کاستن از شدت تعصبات تنگ نظرانه ام بسیار مؤثر بوده است. اگر شما نمیتوانید مسافرت کنید، به دنبال کسانی بگردید که دیدگاه هایی مخالف شما دارند. روزنامه های احزاب مخالف را بخوانید. اگر آن افراد روزنامه ها به نظرتان دیوانه، فاسد و بدکار می آیند، به یاد داشته باشید که شما هم از نظر آنها همینطور به نظر میرسید. با این وضع هر دو طرف ممکن است بر حق باشید، اما هر دو نمیتوانید بر خطا باشید. این طرز فکر زاینده نوعی احتیاط است.

#برتراند_راسل


من که واقعا از طرفدارای نظام حوصله م سرمیره و دیوونه می دونمشون تو ماهواره هم دنبال دروغ هاشون می گردم!

جلسات تعلیمی مسیحیت که می رفتم این قدر حرص می خوردم از بعضی حرفاشون، با خودم می گفتم از دست مسلمونا راحت شدم خودمو انداختم تو دامن مسیحی ها، از اون جلساتم اومدم بیرون البته هنوز باهاشون در ارتباطم تازه اینا پروتستان بودند کاتولیک ها که حتما داغ ترند!

گاهی می زنم شبکه ی کلمه تو ماهواره، وای از دست اونا حرص می خورم با اون ریشاشون!

کلا من با همه سر جنگ دارم نمی دونم چرا از اول بچگیم از این می ترسم مذهبی ها بهم دروغ بگن و متظاهر و ریاکار باشند، شاید چون وقتی بچه بودم بهم ثابت شد والدینم دین و ایمان درستی ندارند چون اخلاق نداشتند و به هم برچسب های این جوری می زدند، البته بعدا که بزرگ تر شدم فهمیدم اونا مهارت های زندگی نداشتن و هر دو اختلال شخصیت داشتند!

نظرات 4 + ارسال نظر
محیا پنج‌شنبه 6 مهر 1402 ساعت 17:53

موافقم ولی واقعا ی کم تو دین هم شک دارم از طرف خدا باشه چرا الان نیست

آخه مگه قراره چند تا دین بیاد؟!
بودا اومده چند هزار سال پیش هنوز مردم اون دیار رو داره راهنمایی می کنه
آدم ها بیدار میشند ولی دیگه پیامبر نمیشند چون قرآن اومده ختمش کرده، دیگه خدا حرفاشو زده، خواهی هدایت شوید نخواهی هم نشوید!

محیا پنج‌شنبه 6 مهر 1402 ساعت 14:15

فکر نکنم

حقیقت بین باطل هاست باید پیداش کرد البته منظورم نیست دین ها باطلند اما متاسفانه قرن ها گذشته و باطل بهشون رخنه کرده!

محیا چهارشنبه 5 مهر 1402 ساعت 22:49

خدایی از دین خسته نشدی بیا بیرون انسان باشیم برای خدا کافیه

حقیقت تو همین دین هاست!

سمیرا چهارشنبه 5 مهر 1402 ساعت 22:38

خیلی بامزه می نویسی ماهش جونم بله باید نظر همه رو شنید، مذهبیا یه رگه های خوبی دارن که آدم عاشقشون میشه ولی اگه طرفدار بی چون و چرا باشن واقعا اعصاب خورد کن میشن اینوریام اگه متعصب باشن، کم اعصاب خورد کن نیستن، حتی از مذهبیام بدترن. کلا تعادل خیلی عالیه و اینکه بلاخره دین باید رو اخلاقمون نمود پیدا کنه، باعث بشه ضعف هامونو بشناسیم نه اینکه بدون فکر بگیم فقط ما خوبیم

آخ آخ آخ دقیقا راست میگی مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد