باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن
باده ی دل

باده ی دل

همانکه هستم، هستم ! صرفا جهت تخلیه ی ذهن

تکرار در زندگی

مامانم از بچگی بهمون می گفت نماز خوندن مثل غذا خوردن هست هر روز سه نوبت باید انجامش بدی چون همون جور که بدن به غذا احتیاج داره روح هم به غذاش که نماز باشه احتیاج داره البته نمازهای ما که سر تکلیف بود معمولا فکرم جای دیگه بود و کلمات رو تکرار می کردم الان هم چند سال هست بی عار شدم و با خدا لج کردم نماز نمی خونم، دلم می خواست نماز واقعی می خوندم با حضور قلب و ذهن اما فکر من یه دقیقه آروم و قرار نداره البته خدا همون نمازهای داغون من رو قبول کرد!

حالا نه تنها نماز خوندن مثل خورد و خوراک و خواب واجبه بلکه تمرینات مراقبه و تنفس و ورزش هم واجبه البته ما تاثیر این چیزها رو در کوتاه مدت متوجه نمی شویم بلکه در دراز مدت اثر خودش رو نشون میده البته این جور که تجربه من میگه!

و نکته ی آخر اینکه اگر می خوایم اون احساس واقعی تمرینات معنوی رو بدست بیاوریم لازم است خواب و خورد و خوراکمون رو کم کنیم تا جایی که من فهمیدم روح در بدن اسیر هست و اگر بخواد به مدارج بالا برسه تن باید ضعیف بشه و به خواسته هاش نرسه اما این کارها رو باید زیر نظر استاد انجام داد خودسر انجام بدی مثل من میشید که برعکس شدم البته گاهی فکر می کنم تن فربه من نشان از نفس فربه من میدهد که من ازش بی خبرم، اون گوشه موشه ها یه خبری هایی هست قایم شده من نبینمش خودش رو استتار کرده!؟

ولی اینکه زندگی همه ش تکرار هست خودش روح من رو آزار میده من تنوع رو دوست دارم و از تکرار و یکنواختی فراری هستم اما موفقیت در سایه ی تکرار یکنواخت و هماهنگ بدست میاد و من هنوز نتونستم این رو به کودک درونم حالی کنم و مثل بچه ها گوش به بازی هستم!؟

نظرات 4 + ارسال نظر
گیل‌پیشی شنبه 20 آبان 1402 ساعت 19:28 https://temmuz.blogsky.com/

تغذیه در حد تعادل. دچار ضعف بشی که به فعالیتهای روزانه نمیرسی‌.
اعتقادی به داشتن استاد معنوی ندارم.

آره ماها ضعیفیم، واسه هر کاری استاد راهنما لازمه به نظرم

محیا شنبه 20 آبان 1402 ساعت 18:48

واقعا شکم پر خوب نیست برای اوج گرفتن ی زمانی تو کارش بودم روحم جاهایی میرفت تو عالم خواب و آینده رو میدید الان نه

آره ولی این شکم خیره به نانی نمی سازه تازه بسازه هم از اون طرف مریض میشی

سمیرا شنبه 20 آبان 1402 ساعت 17:09

ماشاالله خیلی از تنوع دید و برنامه ت خوشم میاد در مورد نماز، من همیشه سعی میکنم خیلی ایده آل گرا نباشم، اگه درب و داغونم هست انجام بدم، به هر حال، کاچی به از هیچی، و اینکه تاثیر مثبت داره، کاملا موافقم. اصلا یه چند روز نماز نخونی، انگار یه چیزی گم کردی، دلت تنگ میشه با خدا قهر کردنم به ضرر ما تموم میشه نه خدا، میتونی از دست خدا دلگیر بشی ولی نباید قهر کنی خدا سر تا سر خیره، اگه از دستش ناراحت میشیم از علم ناقص ماست نه از نقص اون، خلاصه اگه نماز رو الان میخونی آفرین، اگه نمیخونی، قهر بسه، زودتر شروع کن، این خودش بهترین آغازه ممکنه

ماشاالله به جونت عزیزم راست می گی کاچی به از هیچی هست نه من قهر نیستم می خوام اذیتش کنم ببینم چی کار می کنه ولی دیگه کرم ریختن بسه چون هیچ اتفاقی نمی افته فقط خودم هر روز دورتر میشم

رامین شنبه 20 آبان 1402 ساعت 16:45

خیلی جالب بود منم اهل مدیتیشن هستم در واقع به تازگی شروع کرده ام.

خیلی ممنونم موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد